ik heb 2 beeldschermen en 1 pc. die pc heeft maar 1 beeldaansluiting maar ik wil de 2 schermen erop aansluiten, kan dit d.m.v. een splitter o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Als je een splitter gaat gebruiken krijg je 2x exact hetzelfde beeld, je kan dus niet de optie bureaublad uitbreiden gebruiken(dual screen).
Matrox heeft een hele speciale splitter die een truc uithaalt 3840x1200 uitzenden en het beeld in tweeen knippen, dan heb je wel dual screen, maar dat zal wel wat kosten.
De beste optie zoals al aangegeven is een videokaartje aanschaffen als dat past in je kast/mobo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vaak zit er nog een aansluiting op een andere plek, daar kun je de tweede aansluiten. (ik vond m op een heel oude pc zelfs terug onderaan de desktop). En anders bestaan er wel splitters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wordt een splitter ook gezien door de computer of heb je dan 2 keer hetzelfde beeld ;)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt dan 2 opties te zien bij het keuze menu. Je kunt ze bijvoorbeeld bij media markt halen voor 15/20 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2 opties krijg je alleen te zien als je twee aansluitingen hebt, bij een splitter krijg je gewoon 2x hetzelfde beeld.
Als je je tweede scherm onafhankelijk van je eerste scherm wilt gebruiken, dan is dit een mooie optie:
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Link werkt niet, je moet niet naar een winkelwagen linken, ik gok dat je dat gedaan hebt.
bamibal
12 jaar geleden
zo dan
Een andere mogelijkheid is dat je een extra grafische kaart koopt en daar de 2e monitor op aansluit. Kijk goed in het boekje van jouw moederboard of maak desnoods de behuizing van de computer even open om te kijken welk type kaart je moet hebben. Meestal PCI-Express of AGP.