Wi-Fi Netwerk heeeel traag, waar zou dat aan liggen?

We hebben een 120 Mb aansluiting (UPC) welke prima werkt. Op de bekabelde PC halen we een download van ca. 118 Mb en Upload van ca. 10 Mb, echter via de aangesloten Appel Airport N router halen we in het Wi-Fi netwerk een download van 5 Mb en gek genoeg een Upload van 6,5 Mb!!
De ontvangst sterkte is goed en alle bekabeling is ook goed (minimaal cat5) heeft iemand enig idee waar het probleem zou zitte. Zelfs het weergeven van een simpel AVI bestand geeft problemen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden. Maar ik heb wel een vraag aan jou: is Paul Gonsalves je eigen naam of ben je een bewonderaar van de bekende saxofonist van Duke Ellington?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel traag? Ik zou daar blij mee zijn. OF bedoel je mbit/sec?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hansu, jij mag nooit meer raden!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@CuriousOne
Natuurlijk 120 Mbit (Internetsnelheid) = 13,8 Mbyt effectief.
van welke planeet kom jij 120 Mbyt op internet!!!!!
ff nadenken ja.

Het beste antwoord

De meeste WIFI N routers hebben een veel lager dataoverdracht dan ze specificeren en kunnen sowieso de maximale snelheid die je hebt nooit halen.

Ik ga er vanuit dat je downloadsnelheid 5 Mbit/sec is.

Er kunnen meerdere oorzaken zijn waardoor je een lage snelheid hebt:

- Storing van andere bronnen zoals magnetron en telefoon

- instellingen in de router, heb je bijvoorbeeld alles ingesteld op een n of b/g netwerk?

- kanaal dat ook door de buren wordt gebruikt. kan je experimenteren met het automatisch instellen van een vrij kanaal (router herstarten) of een ander kanaal instellen (bijv. 5).

Daarnaast moet je minimaal WPA2 (personal) instellen om uberhaupt hogere snelheden te kunnen halen, maar dan gaat het over snelheden boven de 54 Mb/s, wat je in jouw geval sowieso nog niet haalt.

Toegevoegd na 19 minuten:
Je zou eens kunnen testen op een ander kanaal (bijv. automatisch) met een 802.11a/n instelling op 5 Ghz. Ik dacht dat dit de snelste instelling was, maar deze instelling is mogelijk niet compatible met alle apparaten.

Bijgaande een link naar de apple support pagina's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wifi is altijd langzamer dan via een kabel.
daarnaast is een .avi bestand een zwaar bestand. bijv 200 mb, terwijl hetzelfde filmpje via .flv slechts 8 mb is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan liggen aan je modem stroom tv virussen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
help me even, modem stroom tv virussen?
hoe bedoel je?