Ik heb deze* aansluiting op mijn hardeschijf. Hoe heet deze en hoe verbind ik deze als met normale SATA? (Of in externe case!)

Ik zou graag een externe behuizing willen hebben. Ik dacht voorheen dat het een IDE aansluiting was simpelweg omdat het geen SATA was. Echter, naar beter te kijken zag ik dat alle pennetjes wel heel erg precies de verdeling heeft als bij een SATA hardeschijf, hoewel het geen normale aansluiting heeft.

Even op internet gekeken en toen vond ik een plaatje van iemand met dezelfde aansluiting. (en 'exact' dezelfde schijf)

In de handleiding zie ik een verloop stukje staan, hoewel nergens wordt gegeven hoe het heet (zodat ik een zoekterm zou hebben..)
http://www.gebruikershandleiding.com/Hitachi-HTS542525K9SA00/preview-handleiding-31526.html
Page 4

Ik zou toch wel graag de hardeschijf in een externe behuizing willen hebben, zoals mij bij een andere vraag geadviseerd werd (Toen ik nog dacht dat het een IDE schijf was) Zo'n verloop stukje past dan natuurlijk weer niet in een externe behuizing.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Volgens mij zit er een behuizinkje om de schijf heen die de SATA aansluiting verlengt. Je zal dus met een schroevendraaier die behuizing/verlenging/omhulsel eraf moeten halen en dan hou je SATA over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

misschien via een adapter.
http://www.allekabels.nl/voedingen_omvormers/AC--DC-Omvormers.html
groet,
Frank