Welke specificatie's moet een pc hebben, om de komende 4 jaar te kunnen gamen?

Dan bedoel ik de nieuwste spellen die komen gaan.
Het hoeft uiteraard geen exacte voorspelling te zijn

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik bedoel zeker geen high-end .Liever zo voordelig mogelijk.Als het maar draait,het hoeft niet het beste te zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik kan je hier niet het beste antwoord op geven, maar je moet dan het beste van het beste kopen zodat er een kleine mogelijkheid bestaat om de nieuwste spellen, die over 4 jaar beschikbaar zijn, te kunnen spelen.

Antwoord: nieuwste van het nieuwste, minimaal 8 GB intern geheugen of de mogelijkheid daarvoor en een bankrekening van zo'n 2500-4000 euro.

Toegevoegd na 2 uur:
Uiteraard geldt het bovenstaande voor 3d spellen zoals Assasins Creed 2 of Assasins Creed 1 in zijn tijd. + alle andere spellen met de aanbevolen systeem specificaties.

Het gaat om een systeem die niet meer wordt uitgebreid, vandaar dat alleen het nieuwste van nu over 4 jaar nog perfect zou draaien om de spellen van dan.
Hieronder nog een aantal aanbevolen specificaties, als je terug kijkt naar 4 jaar geleden, welke kaarten bestonden er toen?:

RECOMMENDED REQUIREMENTS
Modern Warfare 2 - komt in november uit
Assassin's Creed 2 - Komt in januari/februari uit
Beide waren helaas nog niet te vinden

F.e.a.r. 2:

Recommended Specs

- CPU: Core 2 Duo 2.2GHz processor family/Athlon 64 X2 4400+ (required for MP host)
- GPU: Fully DX9-compliant graphics card with 512MB (SM 3.0). NVidia 8600 GTS or ATI HD 2900 XT.
- Memory: 1.5GB
- HDD: 12GB
- OS: Windows XP SP3/Vista SP1
- DirectX: 9.0c
- Sound: DX9.0c compliant
- Optical drive: DVD (boxed only)
- Internet: Broadband (768kbit/sec upstream required to host 16 players)

(even een voorbeeld uit 2008, Core2duo was toen goed tot zeer goed)

RECOMMENDED REQUIREMENTS

Assassin's Creed

Processor: Intel Core 2 Duo 2.2 GHz or AMD Athlon 64 X2 4400+ or better
RAM: 3GB
Video Card: 512 MB Card
Sound Card: 5.1 Sound Card
HDD Space: 12GB
DirectX Version: DirectX 10.0

Crysis

Processor: Core 2 Duo/Athlon X2 or better
RAM: 1.5GB
Video Card: NVIDIA 7800 Series, ATI Radeon 1800 Series or better
Sound Card: DirectX 9.0c Compatible
HDD Space: 12GB
DirectX Version: DX9.0c or DX10
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het geen high end moet zijn dan zou ik je de BBG (Best Buy Guide) van tweakers.net aanraden. Daar stellen ze om de zoveel tijd een nieuw systeem samen, lettend op de prijs/kwaliteits verhouding van de onderdelen (linkje 1)

Voor het idee: een high end systeem zou ik halen bij ikbenstil.nl. Ze hebben daar een beest van een computer, genaamd "van Hout III 2009 high speed editie. " (linkje 2) Met dit systeem heb je over 4 jaar geen enkel probleem denk ik. Maargoed, je hebt dan wel een stevige portemonnee nodig!

Ik zou voor de BBG gaan van tweakers. Heb ik al eens vaker gedaan en het viel me zeker niet tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgesloten, de mooiste spellen van over 4 jaar zullen het uiterste van de dan voor normale mensen betaalbare hardware vragen. Uiteraard omdat het kan, daarom wordt het een mooi nieuw spel en uiteraard omdat niemand een spel gaat ontwikkelen dat alleen door de superrijken kan wordn gespeeld op een computer die niet gewoon te koop is.

Reken er maar op dat er over 4 jaar weer meer mogelijkheden zijn om 3-D spellen te maken, virtualisaties die beter met de andere personages in het spel meegaan, realistischer en van meer deatil voorzien en ga zo maar door.

Zie ook de wet van Moore die voorspelde (en tot nogtoe bijna correct is gebleken) dat de mogelijkheden van computers elke 2 jaar zullen verdubbelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in 2001 had een betaalbare pc van toe max 1.5 GHz processor en 1GB ram waar je ongeveer 2300 Gulden voor betaalde.
in 2005 had een betaalbare pc van toen maximaal 3.06 GHz en 4GB ram.
Nu (2009) heeft een betaalbare pc max 4.5 GHz en 8gb ram.
In 2014 zal een betaalbare pc dus ongeveer 6GHz hebben en 16gb ram.
betaalbare pc 700-1000 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is onmogelijk te beantwoorden :)
De PC industrie/technologie verandert zo snel dat hier geen zinnig antwoord op te geven is. Van de ene dag op de andere kunnen ze iets uitvinden waarmee een PC 10x sneller gaat dan de dag van vandaag.

Technologie staat niet stil, en je kan zeker niet bepalen waar dat de technologie over 4 jaar staat. Niemand heeft een glazen bol.

ZEKER GEEN PC KOPEN van 2500 euro, PC wereldje verandert zo snel, dat het weggesmeten geld is. Een PC met alles erop en eraan, de duurste videokaarten, de duurste voedings, de duurste moederborden... kosten misschien over 4 jaar enkele tientallen euro en nu betaal je er misschien stukken van mensen aan.

Dus laat je niet verleiden door een superdure pc te kopen. Technologie verandert.