Kan ik mijn beeldscherm zo instellen dat de bovenste rand niet gebruikt wordt?

De bovenste rand van mijn scherm is kapot (zie foto) en ik ben op het moment niet in de gelegenheid om deze te laten maken. Met de meeste programma's is dit goed te omzeilen door het scherm kleiner te maken net onder de kapotte pixels, maar met sommige programma's niet. Met beeldscherminstellingen is het mogelijk om een andere resolutie te kiezen zodat je zwarte balken aan de zijkant hebt. Is dit ook mogelijk met de bovenkant van het scherm? Of is hier misschien een andere oplossing voor?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Hardware
3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat is helaas niet mogelijk.

Het beste antwoord

Ja dat kan. Je moet dan twee dingen doen:

1.Een lagere resolutie instellen (mooiste is van 1920x1200>1920x1080) in Windows.
2.Je monitor zo zetten dat deze NIET gaat schalen.

Hoe je dat laatste moet doen kan je vinden in de handleiding van je monitor. Het kan zo heten:
Scaling=off
Pixel for pixel
1:1 pixelmapping

Misschien kan je het ook zo vinden door het menu van je monitor door te scrollen.
LeonardN