kan men zomaar een processor op moederbord vervangen?

Is het mogelijk om de processor op het moederbord te vervangen door een andere die uiteraard compatibel is met het moederbord zonder dat dit van invloed is op de verdere werking van de pc zoals bv het besturingssysteem en alles wat er omheen hangt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Antwoorden (4)

Je kan dat zonder problemen vervangen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zolang je maar het goede type moederboard hebt en goede processor voor het socket op het moederboard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe kan je de processor dan gewoon vervangen. Let er wel op of de processor door de bios herkend word of dat je jumpers moet omzetten voor de bussnelheid en/of multiplier (vooral bij oudere moederborden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja kan gewoon, het is wel aan te raden om eerst je bios up te daten, anders sta je misschien voor een verrassing. (ivm compatibiliteit)