Hoe maak ik een backup van mijn laptop hardeschijf?

Ik heb de laptop van mijn vriendin welke overleden is. Nou wil ik graag een backup maken van haar gegevens, dus ik dacht handig te zijn en wou de hardeschijf van haar laptop in mijn 'oude' stoppen. Wat ik niet doorhad was dat haar laptop nog geen SATA aansluiting heeft, en dus niet door die laptop geaccepteerd wordt, én ook niet in mijn desktop pc past.

Deze verouderde aansluiting waarvan ik de naam niet ken lijkt (niet geprobeerd) ook niet compatible te zijn met de aansluiting van een desktopcomputer die ook nog de aansluiting vóórdat sata kwam, heeft.

Hoe kan ik alsnog deze hardeschijf op een andere computer aansluiten?

Zijn hier wellicht kabels voor? Om te zorgen dat hij bijvoorbeeld een normale SATA aansluiting past?
Of kan hij ook in een verouderde desktopaansluiting?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Zo te horen gaat het om een IDE schijf. Hiervoor bestaan externe hdd cases met een IDE naar USB aansluiting.
Bij Conrad hebben ze deze.

bestelnummer: 411747 - 89

Zo heb je de schijf als externe hdd gemaakt.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Conrad: 990595 - 89
Dit is een losse converter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel even opletten op de maat het is een 2.5" schijf:)
of via google shop:
http://www.google.nl/#hl=nl&q=IDE+sata+2.5%22+converter&gs_sm=e&gs_upl=967l10851l0l11316l35l33l5l2l3l0l273l4045l6.16.5l27l0&um=1&ie=UTF-8&tbo=u&tbm=shop&source=og&sa=N&tab=nf&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=d40fb86f41fe06bf&biw=1600&bih=776