Hoe kan ik mijn video card drivers upgraden?

En dan bedoel ik op mijn windows xp.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Configuratiescherm>Apparaatbeheer
Klik Beeldschermadapters open , nu komt de naam van je videokaart te voorschijn. Met deze informatie kan je zo de driver vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een oude bak hebt heb je driver nodig van Moederbord bv. (Asrock, AMD).

Mocht je gewoon een videokaart hebben in de pc, dus niet onboard is het:

- ATI Radeon
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

- Nvidia
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Als het goed werkt, kan je ze beter niet upgraden, je hebt Windows XP.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Als het goed werkt, kan je ze beter niet upgraden, je hebt Windows XP." Maar als het de bedoeling is de PC wat sneller te maken, kan het wel degelijk nut hebben.
Bij twijfel eerst met Ghost een backup maken van je C-schijf (terwijl je al je documenten en belangrijke zaken op D of E of F of G of... hebt staan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook oude bakken kunnen een Ati/Nvidia hebben. Ik had in mijn Pentium 2 al een aparte Nvidia videokaart. Het niet upgraden advies vanwege Windows XP snap ik niet.
tja ligt er aan, tegenwoordig als je xp sp3 hebt en een wat oudere videokaart van en vrij standaar typen word deze meestal wel door windows zelf gevonden
vaak komen de driver op de website gewoon overeen
dus is het vaak niet eens nodig
dus heb je sp3 ga dan naar de windows update site en kijk onder optionele download of daar wellicht een driver update is
als je zeg maar aan standaard vga kaart hebt onder apparatenbeheer dan heb je wellicht ook een chipset driver die meestal wel wordt geinstalleerd met sp3
maar je kan altijd deze link nog eens proberen
let wel, deze is erg traag omdat je wordt geknepen door de gratis versie
mocht deze geen driver vinden is het ook niet nodig denk ik
capthavoc