dvd+r schijf wissen of defragmenteren?

Ik heb DVD+R schijf maar ik kan er niet op branden moet ik die nu is formateren of defragmenteren of wissen wat moet ik nu doen zodat ik wel kan branden.
Het station waar ik hem in doe meld dat het geen schijf is wat je kan beschrijven maar dat kan toch niet het zijn niewe schijfjes om dvd's te branden
Wie kan me helpen

Toegevoegd na 12 minuten:
welke schijfjes moet ik dan hebben die je wel kan wissen als ik weer eens nieuwe koop

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.7K

Antwoorden (3)

Je kan er helemaal niks meer mee, dvd+r schijven zijn niet te wissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Hij zegt dat het nieuwe schijfjes zijn, dus wissen hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je moet even twee keer lezen om te begrijpen wat de vrager bedoelt, hij verwart ons met het woord wissen, wat aan zou geven dat hij al een keer de discs heeft beschreven.
Nope.. Je kan hier verder niets mee. De "r" staat voor Read (dus lezen). Je kan op dit schijfje niets wegschrijven. Daarvoor heb je een "w" schijfje nodig (of RW etc) . De 'w" staat dan voor Write.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mogelijkheden zijn,

1. Ze zijn toch beschreven (je hebt het over wissen?).
2. Je brander brandt/leest geen DVD+R.
3. Je brander is kapot.
4. Je brander is niet compatible met het specifieke schijfje wat jij gekocht hebt. (Vaak te verhelpen met een firmware update van de DVD-brander).
(5. Je hebt een doosje gekocht van een batch die niet goed gefabriceerd is, hoogst onwaarschijnlijk).

Heb je misschien een andere brander waarmee je kan testen of de schijfjes goed/ongebrand zijn? Of heb je een andere DVD+R die je wel kan beschrijven? Daarmee zou je een eind kunnen komen om te kijken welke van de 5 problemen het is.

Toegevoegd na 4 minuten:
DVD+RW of DVD-RW kan je herschrijven maar zijn aanzienlijk duurder en gaan volgens mij minder lang mee.