Waarom kan ik geen enkel programma uitvoeren met mijn Nvidia processor?

Sinds een aantal weken (misschien sinds de update van Windows 8.1?) kan ik bij geen enkele game of ander programma kiezen om het uit te voeren met mijn ''krachtige Nvidia videokaart'' (d.m.v rechtsklik -> uitvoeren met...).

Geen idee waarom dat ineens niet meer gaat. Ook als ik rechts klik op het bureaublad, staat die Nvidia grafische kaart (GeForce GT 745M) er niet tussen, enkel de Intel kaart.
Ik heb trouwens een Toshiba Satellite P70-A-10P (laptop) waar de Nvidia kaart al in de laptop zat toen ik hem kocht. Ik heb hem er dus niet apart bijgekocht.
http://www.toshiba.be/nl/laptops/satellite/p70a/satellite-p70-a-10p/

Ook als ik op de C-schijf bij de Nvidia folder kijk en ik het opnieuw wil installeren, geeft die een error (zie afbeelding):

''NVIDIA-Installatieprogramma kan niet doorgaan. Dit grafisch stuurprogramma kon geen compatibele grafische hardware vinden.''

Heb ik misschien per ongeluk iets belangrijk verwijdered? (wat ik zelf onwaarschijnlijk vind)

Weet iemand hoe ik dit terug krijg zoals vroeger (waar ik dus programma's met de Nvidia kaart kon uitvoeren, wat veel sneller en beter werkte dan)? Ik heb immers niet voor zo een vrij dure laptop betaald waar de grafische kaart ineens niet meer van werkt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even de nieuwste driver downloaden. Let op dat je de mobiele variant van de drivers en de juiste bit versie en 8.1 selecteert.

Antwoorden (1)

Zorg ervoor dat je stroomschema op High Performance staat.
Dit kan je doen door op het batterij icoontje te drukken (rechtsonderaan bij je klikje).

Daarna moet je de juiste drivers downloaden. nvidia heeft aparte drivers voor PC's en laptops.
Jij moet deze drivers hebben: http://www.nvidia.co.uk/download/driverResults.aspx/70286/en-uk
Daarna moet het lukken.
Mocht hij nog steeds melden dat er geen geschikte videokaart is gevonden, zou je in het BIOS moeten kijken of je videokaart wel geactiveerd staat (Enabled).