Wat is een core 2 duo processor?

Ik ben op zoek naar een krachtige desktop waar ik muziek op kan produceren en demo s ksn nemen. Nu kan ik een computer krijgen wat een core 2 duo processor heeft.
Is dit krachtig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor het produceren van muziek is dit toereikend, omdat de processoren niet de zwakste schakel vormen. Bij onderstaande tips ga ik er even vanuit dat je een windows systeem hebt, als ik mij vergis, excuses! - Om te beginnen heb je een goede geluidskaart nodig, die zit op vrijwel geen enkele pc standaard, omdat ze erg duur zijn. Een degelijke externe geluidskaart heb je al vanaf 200 euro (native instruments). De vertraging die vaak optreedt bij audio productie, latency genoemd, is gerelateerd aan de kwaliteit van de geluidskaart. De dualcore-processor biedt voldoende capaciteit! - Geheugen is natuurlijk erg belangrijk! - tip: maak een extra partitie aan op je systeem, installeer xp zo kaal mogelijk (geen overbodige services, geen internet dus geen firewalls en virusscanners, geen screensavers, energiebeheer, geen andere software etc) Installeer daarop je audio software. Dan produceer je als een trein!! Tenslotte: als je echt meer geld denkt te moeten uitgeven, ga dan een goeie mac uitzoeken! De infrastructuur is perfect voor audioproductie!

Ik zou zeggen dat iedereen die nog een core 2 duo heeft nu zit te loeren naar een i5/i7. Het is zeker niet krachtig naar huidige maatstaven iig.

quadcore en het belangrijkste een goeie geluidskaart wil je alle vst/vsti`s goed kunnen gebruiken. Ikzelf heb een quadcore maar met mn standaard onboard geluidskaart kan ik niet alle synths en effects gebruiken dus een goeie geluidskaart is wel belangrijk...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100