Macbook batterij onderhoud vereist?

Hallo
vandaag ben ik er erachter gekomen dat als ik op het batterij symbool klik staat er onderhoud vereist ik weet wat ze daarmee bedoelen en ik maak me toch wel zorgen dat me laptop het opeens niet meer doet misschien kunne jullie me helpen alvast bedankt.

Toegevoegd na 8 minuten:
Batterij capaciteit is 75%

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Antwoorden (2)

Hij vindt dat je accu niet meer goed is.
Soms wordt deze melding ten onrechte gegeven.
Je kunt je SMC resetten dan vergeet ie de geschiedenis van je accu. Niet dat je accu daar beter van wordt, maar dan ben je van die melding af :)
Hier een gebruiksaanwijzing in het Engels:
escape
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Het kan echt zo zijn dat je accu bijna aan zijn einde is.
Dan is zijn capaciteit erg afgenomen.
Als je MacBook nog in de garantie zit maak je grote kans op een nieuwe accu. Je reseller zal je proberen wijs te maken dat je accu een verbruiksartikel is, maar ik kan je met een knipoog vertellen dat Apple zeer coulant is met de omruiling van een slechte accu van een MacBook die in de garantie zit.

Als je bij het servicepunt en ze gaan sputteren tot het gaatje, bel dan desnoods met AppleCare. Ik had na een half jaar een accu die al zakte tot in een battery-health van 55% en niet meet vol te laden was.

Battery-health kun je overigens met iStat (Dashboard app) uitlezen.
Ook zal het servicepunt willen weten wat de waarden zijn in Over deze Mac > Meer info... > Voeding > Ladingsinformatie.
Succes!