Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Desktop en tv combi?

Mijn notebook heeft kuren, mijn oude pc idem.
Nu wil ik voor in de huiskamer een nwe desktop kopen en een tv gebruiken als beeldscherm.
Hierover als leek een aantal vragen;

1. wat is een geschikte desktop?
Wordt gebruikt voor internet, tekstverwerken (word), branden, foto's e.d. Ben een incidentele downloader.
Moet dus redelijk snel zijn, ruimte hebben voor opslag en programma's.

2. aan welke eisen moet mijn tv voldoen om gekoppeld te kunnen worden met de desktop? De TV wordt uiteraard verder gebruikt voor tv kijken.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
602

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De TV gebruiken als computermonitor betekent een compromis maken mbt afmetingen, resolutie etc.

Je verbindt de TV met de computer dmv een VGA kabel of DVI (digitaal) kabel. Voor computerwerk moet het scherm niet al te groot zijn (22/24 inch is gebruikelijk). Er moet een resolutie mogelijk zijn die past bij de Videokaart.

Kies dus een TV die ook geschikt is om als computermonitor te gebruiken (in principe kan elke TV dat wel, maar kies eentje die speciaal gemaakt is om ook als monitor te kunnen dienen, zie hiervoor de specificaties).

Hoe er rekening mee dat "omschakelen" van TV naar monitor snel gaat irriteren, tenzij je de computer ook gebruikt om TV te kijken (via TV-tuner-kaart).

Ik gebruik zelf ook een "TV-monitor" (22 inch), maar deze is in de praktijk eigenlijk continue als monitor in gebruik.

Alle huidige desktops kunnen de taken uitvoeren die je opsomt, zijnde standaard-computergebruik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding