Hoe hard is 35 decibel?

De reden dat ik dit wil weten is omdat ik deze kast wil kopen, http://www.fractal-design.com/?view=product&category=2&prod=51 , en ik een review heb gelzen waarin stond dat hij 34,5 decibel produceerde in de standaardconfiguratie. Ik vindt 40 decibel al aardig veel geluid. Als het verschil in geluid niet zo groot is ga ik stille case fans van Be quiet! erin zetten.

Ik wil graag een vergelijking met iets, zoals een kantoor of gefluister, maar dan iets gedetailleerder, dus harde of zachte fluister.

Ik wil graag weten hoe goed deze kast geluid dempt en of het anders beter is om voor een andere kast te gaan.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
55K

Het beste antwoord

dB(A) Beleving Voorbeelden
0 Hoordrempel
10 Netaan hoorbaar Normale ademhaling, vallend blad
20 Radiostudio, boomblaadjes in de wind, fluisteren op 1.5 m
30 Erg stil Bibliotheek (30-40 dB), zacht gefluister op 5 m, opnamestudio
40 Huiskamer, slaapkamer, rustig kantoor, rustige woonbuurt, vogels bij zonsopkomst, zacht geroezemoes in een klas
50 Rustig Licht autoverkeer op 30 m, eigen kantoorkamer, regen, koelkast, in het bos
55 Koffiezetapparaat, elektrische tandenborstel (50-60 dB)
60 Indringend Airconditioning (50-75 dB), normale conversatie, wasmachine (50-75 dB), vaatwasser (55-70 dB), naaimachine, wasdroger, pianospel (60-70 dB), F16A straaljager op 6000 m hoogte (59 dB)
70 Storend bij telefoneren Verkeer op de snelweg, druk kantoor, elektrisch scheerapparaat (50-80 dB), stofzuiger (60-85 dB), geluid van hard staande TV, auto op 15 m, fortissimo zingen op 1 m afstand
75 Elektrische mixer, koffiemolen (70-80 dB), druk restaurant (70-85 dB), F16A straaljager op 3000 m hoogte (74 dB)
80 Hinderlijk Wekkeralarm op 0.7 m, haardroger (60-95 dB), rumoerig kantoor, zwaar verkeer (80-85 dB) op 15 m, toilet doorspoelen (75-85 dB), deurbel, rinkelende telefoon, fluitende ketel, gemotoriseerde maaimachine (65-95 dB), machinaal handgereedschap, pneumatisch gereedschap op 15 m, kamermuziekorkestje (75-85 dB), klassieke gitaar van dichtbij

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees verder via de link!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tussen gefluister en normaal gepraat in.