welke aansluiting voor videokaart??

ik wil een ATI 6870 1 gb kopen maar stel je voor ik koop het en past niet in mijn pc? hoe kan ik weten dat ik zeker ben dat die kaart wel in mijn moederbord past?

de videokaart moet tog aan de moederbord aan gesloten worden of niet?

Toegevoegd na 10 minuten:
mijn pc 6 maanden geleden gekocht ik heb een acer predator G5900

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.7K

Antwoorden (5)

Als je een nieuwe PC hebt gaat het bijna altijd goed. De aansluiting die je nodig hebt is PCI-e. Als je moederbord ouder dan 3 jaar is kan het zijn dat je nog AGP hebt. Je kan dit altijd opzoeken bij de fabrikant van je moederbord of op een internetsite die specs weergeven zoals tweakers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een videokaart prik je direct op je moederbord. Waarschijnlijk is die ATI 6870 een PCI-e dan moet je kijken welk moederbord (of videokaart) je hebt om te zien af dat gaat passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet even een goede foto maken van de plug waar de video kaart in moet.9 van de 10 keer weten ze het dan wel.

En de video kaart moet inderdaad in de moederbord.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De videokaart steek je in een sleuf. Jouw PC heeft meer nodig dan alleen het juiste formaat insteeksleuf.

De volgende specificaties zijn nodig voor deze kaart:

■ PCI Express® met een X16 lane graphics slot op het moederbord.

■ 500 Watt of meer voeding met 2 75W 6-pin PCI Express® power connectors

■ Minimum 1GB systeemgeheugen

Wat je zou kunnen doen is deze kopen in een winkel waarbij ze de kaart er voor je willen inzetten, of een boekje met de specificaties van je PC meenemen naar de winkel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie de afbeelding van de 16 lane PCI-e. Als die er in zit en je voeding is in orde, dan komt het wel goed.

Toegevoegd na 1 dag:
In je PC zit 450 Watt voeding. De nieuw kaart vraag 450 Watt. Grote kans dat het werkt, maar je kunt niet terugvallen op de leverancier als het niet werkt in jouw geval.

Mijn advies om de kaart te laten inbouwen door de lokale PC winkel die je advies kan geven, de oude kaart op de goede manier eruit haalt en de nieuwe er netjes inzet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet ik mijn pc open maken en kijken als ik die gleufjes heb?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke gleufjes zyn het ik zie er 2 llicht blauwe links bove en naast daar een donkerblauwe en rechts onder licht blauwe
Ik heb e.e.a. voor je opgezocht
Jouw pc heeft een voeding van 500 watt
en nu zit er een GTX480 videokaart in.
Deze maakt gebruik van het slot dat je zoekt X16 pci-E

je kunt hem met een gerust hart plaatsen.

let op je oude kaart moet eruit, en aan het slot zit een clipje die moet je wel gebruiken om de kaart er omhoog uit te kunnen trekken. Als dat afbreekt krijg je met je nieuwe kaart problemen.

Toegevoegd na 5 minuten:
dit zijn de specs van je huidige kaart, mooi om te vergelijken: (gtx470 en gtx480)

GTX470 GTX480
Videochip GF100 GF100
Transistors 3200m 3200m
Die-size 529mm2 529mm2
Procedé 40nm 40nm
Cuda-cores 448 480
ROP's 40 48
Texture units 56 64
Kloksnelheid 607/1215MHz 700/1401Mhz
Geheugenbus 320bit 384bit
Geheugen 1280MB gddr5 1536MB gddr5
Geheugensnelheid 3348MHz 3696Mhz
TDP 215W 250W
Lengte 24,13cm 26,67cm

Toegevoegd na 9 minuten:
het kan zijn dat dit je huidige kaart is: (er zijn meerdere types op de markt met jouw type aanduiding

GPU Engine Specs:
CUDA Cores 96
Graphics Clock (MHz) 550 MHz
Processor Clock (MHz) 1340 MHz
Memory Specs:
Memory Clock (MHz) 1700 MHz
Standard Memory Config 512 MB or 1 GB
Memory Interface Width 128-bit
Memory Bandwidth (GB/sec) 54.4 GB/sec
Feature Support:
NVIDIA 3D Vision Ready
NVIDIA PureVideo® Technology** HD
NVIDIA PhysX™-ready
NVIDIA CUDA™ Technology
Microsoft DirectX 10.1
OpenGL 3.2
Bus Support PCI-E 2.0
Certified for Windows 7
Display Support:
Maximum Digital Resolution 2560x1600
Maximum VGA Resolution 2048x1536
Standard Display Connectors HDMI
DVI
VGA
Multi Monitor
HDCP
HDMI
Audio Input for HDMI Internal
Standard Graphics Card Dimensions:
Height 4.376 inches (111 mm)
Length 6.6 inches (168mm)
Width Single-slot
Thermal and Power Specs:
Maximum GPU Temperature (in C) 105C C
Maximum Graphics Card Power (W) 69 W
Minimum Recommended System Power (W) 300 W
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een GTX 470/480 in zit zou ik niet wisselen dan ga je denk ik zelfs achteruit.