Externe harde schijf wordt niet herkend door Windows 7?!

Gisteren was de harde schijf (Western Digital) nog wel zichtbaar op het schijfmenu. Nu niet meer. Als ik hem opnieuw aansluit krijg ik wel een meldinggeluidje dat hij is verbonden met de computer, vervolgens geeft hij dan aan dat het apparaatstuurprogramma is geïnstalleerd. Alleen is hij niet zichtbaar. Weet iemand wat ik kan doen?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

probeer eens dit
recht klik op je deze computer icoon
beheren
opslag beheer
schijfbeheer
misschien is je extern schijf zijn letter kwijt
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Het probleem is nu verholpen!
Heel erg bedankt voor je hulp!

Andere antwoorden (3)

Sommige USB-kabels hebben ook tot gevolg dat de externe HDD niet wordt herkend. Probeer eens een andere of meegeleverde USB-kabel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je de hdd al geformateerd op een andere computer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit probleem ook gehad met een externe schijf na ruim een jaar. Ik heb een andere USB kabel geprobeerd maar dat hielp niet. Uiteindelijk heb ik de schijf uit de behuizing gehaald en als een interne schijf aangesloten op mijn pc. De schijf werd toen wel herkend en dus lag het niet aan de schijf zelf. Uiteindelijk bleek dat de behuizing van de externe schijf niet meer goed was. Ik heb een andere behuizing gekocht en de schijf daar ingebouwd.
In jouw geval kan ook de behuizing kapot zijn. Laat de schijf even testen in de winkel waar je hem gekocht hebt.