Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Laptop kort sinds aankoop met problemen, omruiling in andere laptop?

Hallo,

In september heb ik een samsung laptop aangekocht.
Na tweetal maanden vertoonde de laptop een fout, waarvoor deze binnenging voor een fout bij de winkel zelf (1 week). Nadat ik de laptop terug kreeg, was de fout voorlopig weg maar kwam een nieuwe fout opdagen, daarom terug binnengedaan bij de winkel voor 2 weken.
Na terugkeer laptop was er nog steeds dezelfde fout aanwezig dus werd deze opgestuurd naar samsung. Ongeveer 5-6 weken later kreeg ik de laptop terug, steeds niet gerepareerd. En opnieuw werd de laptop terug binnen gedaan en opgestuurd naar samsung. Na deze viertal weken heb ik de laptop eindelijk terug.
Hoewel, dezelfde problemen zijn nog steeds aanwezig en zijn aan het verergeren.

De winkel mailde vandaag terug dat het omgeruild kon worden in hetzelfde model hoewel mijn vertrouwen in samsung geschaad is.

Ik had graag geweten welke rechten ik hier toe had en of deze laptop omgeruild kon worden voor geld of een ander laptop model (van samsung zelf, of een ander merk).


Hopend op een antwoord en met dank in voorbaat.

Toegevoegd na 34 seconden:
Dit vindt plaats in België.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
594

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Na 3 mislukte reparaties / zelfde euvel kan je een nieuwe vragen en die bieden ze je aan... Je krijgt in dit geval dan ook de service waar je recht op hebt. Meer kan je niet verwachten, al zijn er winkels die dat wel doen ivm mond op mond reclame, je kan het altijd proberen maar in je recht sta je niet, daar voldoen ze nu al aan ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een goede service dat je hem mag omruilen voor het zelfde model.
het is niet zo dat je nieuwe exemplaar de zelfde kuren hoeft te vertonen.
je kan bij de betreffende winkel vragen naar een ander merk omdat je het merk dat je had niet meer vertrouwd.
je zal uitkomen, als ze akkoord gaan, met een duurdere met bijbetaling van jouw kant, want een goedkopere met geld terugbetalen doen ze niet, maar als je daar mee kan leven is het goed toch??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi gast45159,

helaas heb je niet veel rechten, de verkoper heeft correct gehandeld.

ik heb zelf ook een samsung, dat ding doet het al vele jaren perfect. volgens mij heb je een maandagmorgen exemplaar gehad. een printbreukje, of koude las, het is met elk toestel mogelijk. ik zou vertrouwen in de zaak en in samsung blijven houden. ga met een gerust hart in op het voorstel.
neem het vervangexemplaar aan en veel plezier met de laptop.

groeten, Dré
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding