Hoe haal je informatie van een harde schijf af?

Mijn computer is kapot gegaan en er is toen een nieuwe harde schijf in gegaan. Ik heb de oude los meegekregen maar daar staan nog bestanden op die ik nodig heb. Hoe krijg ik deze eraf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je zegt pc kapot gegaan maar ook dat er een nieuwe schijf is ingezet

Denk dus dat je oude schijf die je hebt meegekregen gecrashed is en daar heb je denk helaas niks meer aan

Ga m niet zomaar weer in je nu draaiende pc zetten
Dat zou je zomaar hernieuwde problemen kunnen opleveren
vraag ff na waarom ze die schijf hebben vervangen
Waarschijnlijk heb je pech en ben je alles kwijt

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je schijf nog goed had geweest en je windows die erop stond gecrashed was hadden ze m wel geformateerd en een nieuwe install erop gezet

Toegevoegd na 9 minuten:
Zomaar erbij plaatsen zonder navraag raad ik je dus ten sterkste af
In t ergste geval veroorzaakt ie een crash in je bios bv en heb je weer geen werkende pc
Tuurlijk er zijn datarecovery bedrijven die misschien je data kunnen terughalen maar zoals al word gezegd dat is HEEL DUUR en geeft niet altijd resultaat

Toegevoegd na 1 uur:
Wil andere die je opties geven niet afvallen maar er zitten verkeerde adviezen bij als zomaar weer ff erbij aansluiten
Je hebt m weggebracht dus heb je zelf niet de kennis gehad om t op te lossen (niet denigrerend bedoelt)expert vervangt je schijf vervolgens das niet voor niks
Ga echt niet zelf lopen klooien m erbij te zetten zonder navraag waarom ze m eruit hebben gehaald!!!

Toegevoegd na 2 uur:
Risico dat je t wel doet en m erbij aansluit kan zijn Tick je pc slaat gelijk uit enz enz geloof me doe t niet weet echt waarover ik t heb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima advies! Hij is inderdaad niet voor jan lul vervangen. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx T74 tja simpel zat toch!

Andere antwoorden (5)

Koppelen aan je pc als slave. Dan kan je dingen van die harde schijf halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik even de snoertjes van je cdrom speler om hem aan te sluiten. Kopieer dan alles van de oude harde schijf naar de nieuwe en sluit dan je cd rom weer aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk is juist de oude harde schijf kapot, daarom hebben ze er ook een nieuwe ingezet.
Als de master/slave truuk niet werkt dan zou in theorie alleen een gespecialiseerd bedrijf de bestanden nog kunnen redden.
Reken in dat geval op zeer hoge kosten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is groot dat nog het een en ander van de schijf al kan halen, die gaat echter niet zomaar.
Wat je een eind op weg kan helpen is de Hiren's boot cdrom, deze kan je zo downloaden, hier staan een aantal hulp programma's op waarmee je kan proberen bestanden van je defecte harddisk te redden.
Maar dit is niet echt geschikt voor beginners, als het heel belangrijk is, zou ik niet zomaar gaan proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pc kapot. Bij vraag & aanbod misschien een goede goedkoop te kopen, waarin de harde schijf is te plaatsen.
Dan met usbstick de belangrijkste gegevens over te hevelen naar de nieuwe pc. 't is maar een idee.