waar kan ik zien welke hardware er in mijn laptop zit?

Ik wil er graag achterkomen wat er precies voor hardware(harde schijf, geheugen etc.) er in mijn laptop zit?

kan ik dat op mijn laptop zelf vinden of moet ik hard gaan zoeken op google??

Toegevoegd na 13 uur:
nog even extra uitleg: ik wil namelijk mijn laptop een beetje upgraden, grotere harde schijf, meer RAM geheugen. op het moment trekt ie het niet helemaal, en een paar componentjes zijn goedkoper dan een hele nieuwe laptop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
14.8K

Antwoorden (5)

http://www.piriform.com/speccy
Hier kan je de temperatuur ook nog eens mee zien :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pcwizard2011, dat is de tool bij uitstek.

Alles wat er in de computer/laptop zit, welke systemen er draaien, wachtwoorden, temperaturen, letterlijk alles.

Als men vooraf uitprint wat er allemaal in de pc/laptop zit, dan kan men na reparatie door een ,vriend, vaststellen of men de eigen spullen nog heeft en men niet geflest is door verwisseling van een duur component.

Toegevoegd na 18 uur:
http://nl.softonic.com/s/download-pc-wizard-2011/gratis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PC Wizard 2010 of 2011
Beste,

Dit kan je opzoeken(Als je Windows Xp heb) d.m.v.: Menu Start>Configuratiescherm>Systeem
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het simpelste is om even de specificatie van je laptop te zoeken via google... dan hoef je geen programma's te installeren, geen tech info uit te pluizen, maar zie je het gewoon via tweakers ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fresh Diagnose is een mooi gratis programma dat uitgebreide informatie geeft over je software en hardware.