Hoe maak ik alleen achtergrondmuziek voor een clip?

Ik wil bijv.: alleen de achtergrondmuziek hebben. & de tekst eruit knippen, hoe doe ik dit? Dankjewel :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Daar is een programma voor. Maar dat is alleen als je een windows vista computer heb en dan heet dat programma windows live moviemaker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gisteren ook al beantwoord, hier is de techniek:Het weghalen van stem uit een liedje lukt alleen als de stem in het stereosignaal netjes in het midden staat en er weinig of liever geen ruimtelijk klinkende galm.

In de goedkope kleine vocal killers wordt het linker kanaal normaal doorgelaten, terwijl het signaal van het rechter kanaal met weglating van lage tonen in tegenfase bij het linker kanaal gemengd wordt. als je de juiste hoeveelheid rechts signaal bij links signaal mengt zullen alle geluiden die in het midden van het stereobeeld staan precies worden uitgedoofd.

De muziek die niet in het midden van het stereobeeld stond wordt minder verzwakt, waardoor dat hoorbaar blijft, terwijl het laag van het linkerkanaal gewoon door gaat.

Je hebt dan dus een MONO signaal dat je voor karaoke kan gebruiken, maar het resultaat zal altijd kunstmatig blijven klinken en dus ook nog mono.

Dit principe kan je ook bereiken met b.v. Audacity, maar dan moet je dus heel wat knippen, plakken en overzetten naar mono.

Het zal duidelijk zijn dat van liedjes waar de stemmen niet allemaal op de zelfde plek midden in het geluidsbeeld staan, of waar veel ruimtelijke galm op is toegevoegd dat het daar nooit goed mee zal lukken.

Met een mengpaneel voorzien van faseschakelaars op de ingang kun je de bovenstaand resultaat eigenlijk eenvoudiger bereiken, vergeet niet beide kanalen naar één aux-rail te mengen voor het gewenste mono signaal.
Van sommige muziek is misschien de tekstloze versie beschikbaar. (karaoke)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Free YouTube to MP3 Converter is het niet alleen mogelijk om MUZIEK van de YouTube-video's te halen, maar het kan ook video's (FVL) converteren die in mappen op je computer staan.Kort maar krachtig en verder geen moeilijk uit te voeren handelingen. Hiermee is het een simpel klusje.

http://downloads.phpnuke.org/nl/download-item-view-a-x-a-z-y/FREE%2BYOUTUBE%2BTO%2BMP3%2BCONVERTER.htm

Groet:Zoekertje