Kan ik deze mediaspeler met een USB-aansluiting op mijn netwerk aansluiten?

Ik heb een mediaspeler op het oog (Dane-Elec Black Diamond 1 TB). Deze beschikt oa. over een USB-poort.
In de handleiding die ik op internet heb gevonden, staat netjes uitgelegd hoe ik de MS op mijn pc moet aansluiten.
Maar ik wil hem graag aansluiten op mijn router en onderdeel maken van mijn netwerkje.

Gaat dat lukken? Zal mijn pc de MS in het netwerk herkennen zodat ik filmbestanden van mijn pc naar de MS kan verplaatsen?

De handleiding:
http://www.danedigital.com/UserFiles/So_Speaky_Black_Diamond_User_Manual_NL.pdf

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.2K

Het beste antwoord

Wat jij wilt kan helemaal met geen enkele mediaspeler, althans dan gebruik je hem verkeerd. Een Mediaspeler hang je aan je TV met AV kabels en aan een netwerk met UTP kabels of aan je computer met een USB kabel. Als het voor elkaar krijgt je MS aan het netwerk te hangen via USB kan je hem alleen maar vullen/legen je kan hem dan niet meer af laten spelen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Even voor de duidelijkheid als je je MS aan wil sluiten op de TV en bestanden van je PC of NAS via een netwerk af wil spelen zal je dus de UTP poort moeten gebruiken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Op de MS die jij noemt zit geen netwerkaansluiting (utp) dus zou ik voor een andere kijken, zat spelers die dat wel kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een mediaspeler met netwerk kan toch wel bestanden van de pc halen? of andersom eigenlijk, je moet vanaf je pc bestanden in de netwerkmap van je mediaplayer plaatsen. maar iig geen gehannes met usb sticks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar alleen via utpkabel niet via USB, zodra je een mediaspeler met een USB kabel ergens aan hangt komt ie in een andere modus (hdd-modus) en dan kan je er niks meer mee doen qua mediaspeler. Dat is namelijk wat de vraagsteller zich afvraagt. Via UTP kan je de bestanden van je PC of NAS direct afspelen of eerst overpompen als je dat wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok ik geloof dat het begrijp (ben hopeloos digibeet), maar iig +1 :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oeps! Best mogelijk dat ik de vraag niet helemaal goed gesteld heb.
Als ik MrTomaat goed begrijp heb ik voor mijn doel dus een ms met UTP-ingang nodig. Dan kan ik hem daarmee aan mijn netwerk aansluiten en filmbestanden van de pc via de router op de ms zetten. Die Dane-Elec heeft geen UTP-ingang, dus is in ieder geval niet de juiste keuze. Bedankt voor de uitleg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je snapt het MrWrite, overigens hoef je niet de film over te zetten je kan ook direct streamen van je PC, maar dan moet je wel je PC aan laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben blij dat ik hier even deze vraag heb gesteld. Had ik bijna een miskoop aan m'n broek.
De ms van Western Digital die menno noemt, schijnt een fijn ding te zijn, althans volgens de reviews op Kieskeurig.nl. Misschien moet ik maar iets dieper in de buidel tasten dan ik van plan was.
Menno, jij ook bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@MisterWrite, klopt het is een prima ding, ik heb hem zelf ook en er staan al heel wat films, muziek en foto`s op!
èèèèèèn, je kan er ook mee op youtube!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar niet op uitzending gemist, das weer jammer MI.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Potverdorie, leuk speelgoed dus!

Andere antwoorden (1)

nee

zie

Productomschrijving

HDMI: Ja, v1.1
Full HD 1080p: Nee
MKV/VC-1/H.264: Nee/Nee/Nee
DTS stereo downmix: Nee
DTS-HD/Dolby TrueHD passthrough: Nee/Nee
Netwerkaansluiting: Nee

Draadloos netwerk: Nee

Ingebouwde hardeschijf: 1 TB
USB aansluiting: Ja, 2x
eSATA aansluiting: Nee
BitTorrent client: Nee
Usenet client: Nee
PVR functies: Nee
TV tuner: Nee
UPnP: Nee
DLNA: Nee

http://www.pc-enzo.nl/a-13331651/mediaspelers-recorders/dane-elec-so-speaky-black-diamond-media-player-1-tb

een betere optie voor je geld is

http://www.mycom.nl/Product/Opslag-Media-Speler/Western-Digital-TV-Live-Hub-Media-Player-1TB/1082340

aansluitbaar op je netwerk en full hd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik had 'm al bijna gekocht zeg... Jouw alternatief ziet er goed uit, maar is wel twee keer zo duur (die Dane-Elec is nu 71 euro bij de Makro). Moet ik dus even over nadenken...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb hem zelf, maar ben nogal digibeet. er zijn goedkopere modellen neem ik aan die ook via je netwerk kunnen. met iets duurdere modellen kan je ook nog opnemen van tv. maar dan zit je op minimaal 300 euro. ik zou nog niks bestellen, er zijn op GV heel wat verstandige mensen die je goed advies kunnen geven over prijs/kwaliteit wat betreft een mediaspeler met netwerkfunctie voor een goede prijs.