Kan ik geheugen uit oude computer halen en dan in een nieuwe zetten?

Kan ik dat doen? en hoe?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
6.1K

Antwoorden (5)

dat ligt eraan.

intern geheugen kan niet zomaar in elke computer je hebt verschillende soorten, om al te beginnen met DDR1 en DDR2.

In de computer zitten van die chipkaartjes in een lange gleuf die zitten vast met meestal een zwart of wit klemmetje aan weerskanten, die kan je eraf klikken en dan kun je de geheugenkaartjes eruit halen.

In het geheugenkaartje zit vaak 1 of 2 klein gleufje aan de onderkant, als je ze omzet, moet dat gleufje op precies dezelfde plek zitten als in de computer waar ze in moeten, anders past het niet.

succes!!

Toegevoegd na 48 seconden:
O ja voordat je in een computerkast gaat rommelen eerst jezelf statisch ontladen door iets vast te pakken van metaal dat met de grond in verbinding staat bijvoorbeeld (zal niet de eerste keer zijn dat er daardoor een moederbord batterij doorbrand)

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een tip:

het beste is om in de geleuven geheugen te hebben van dezelfde grootte (MBRAM) en soms maakt ook het volgende uit:

beide gleuven moeten een kaart bevatten
de eerste gleuf moet een kaart bevatten

mocht het niet werken, probeer dan in ieder geval 1 van die dingen om te kijken of dat het probleem oplost.

Wil je geheugen overplaatsten uit een computer van 5 jaar oud en heb je een nieuwe en wil je het erbij zetten. Geef ik je weinig kans dat het past.
13 jaar geleden
Ja dat kan,kijk alleen wel even of de geheugenstrip geschikt is voor de pc waar je ze in wil zetten,er zijn verschillende soorten strips.
Als je de kast openmaakt dan zie je de strips zitten op het moederboord,ze zijn bevestigd dmv klemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor maar waar gaat het over RAM? de hardeschijf? bestanden op de hardeschijf?

en dan mist het past een S-ATA en IDE aansluiting hebben de meeste pc`s dus das te doen aleen je heb wel DDR, DDR2 en DDR3 intussen en dat is niet onderling uit te wisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is geen probleem, alleen het type is belangrijk en vervolgens de grote die er maximaal inpast. Het makkelijkste is naar dane electric te gaan op het internet en je merk en type in te voeren dan vindt je exact wat je pc ondersteund.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan wel. maar alleen van laptop naar laptop en monitor naar monitor. ligt aan de grootte van de schijf. (niet de inhoud). hoe je het doet: je schroeft het gewoon los en plaatst het in de andere computer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt het over een harde schijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, als ik het over de harde schijf had zou ik wel hebben gezegd dat je in de bios een andere shijf moest uitkiezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
owja wist ik niet, ik kocht ze altijd in de winkel xD en dat gewoon terwijl ze in je bios staan Xd domme ik!