Input not Supported?

Op random momenten zegt mijn monitor inpUt not supported en kan ik niks meer doen. Als ik de pc opnieuw opstart doet hij het even maar zegt daarna weer input not supported. Wat kan ik hier aan doen? Want ik heb geen idee

Toegevoegd na 1 dag:
OPLOSSING:
ik heb de video kaart en het ram geheugen in en uit mijn pc gehaald waardoor ik nu geen errors meen krijg. Ik weet niet of dit de definitieve oplossing is maar het werkt wel.
groet martijn

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is dat een waarschuwing van de monitor. Dus niet van Windows, maar als het beeld al zwart is bijvoorbeeld? Dan zou het betekenen dat er iets mis is met je videokaart/kabel.monitor. Kijk eerst eens goed of alle kabels goed vastzitten in PC en monitor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle kabels zijn perfect verbonden. Maar ik begrijp niet wat je vraagt, want ik zie geen logica in die zin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je je beeldscherm loskoppelt van de PC kan de monitor zelf ook dingen aangeven. "No input signal" zal je dan bijvoorbeeld te zien krijgen. De vraag is dus waar de gegeven waarschuwing vandaan komt. Van de PC(windows) of van de monitor zelf. Blijft je PC verder wel normaal draaien? Blijf je wel beeld houden of springt dat op zwart, met uitzondering van de gegeven waarschuwing?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn je stopcontacten (goed) geaard? Voel eens aan de achterkant van de PC bij de monitor stekkers of er geen lekstroom rondloopt. Bij lekstroom krijgt je monitor natuurlijk ook een onjuist signaal te verwerken.

Antwoorden (1)

Zet de resolutie van je videokaart eens wat lager. Vermoedelijk kan je monitor de hoge resolutie niet aan en heb je om die reden geen beeld
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe pas ik de resolutie van de videokaart aan? Want ik heb via windows de resolutie op wat de monitor wil gezet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als gewone gebruiker is het haast niet te doen om een resolutie hoger dan de native resolutie van het scherm uit te sturen (de driversoftware geeft daar geen opties voor, die moet dan bijvoorbeeld zelf aanmaken). Ook zou dat dan direct tot een probleem leiden, en zou je na 15 sec. je beeld weer terugkrijgen. Een monitor kan niet een half uur een niet-ondersteunde resolutie weergeven en dan op zwart springen.