Waarom zie ik op tv zo vaak een Apple laptop?

Als ik tv kijk en er wordt een laptop gebruikt, of zoals Apple dat noemt een notebook, is dat 9 van de 10 keer een Apple. Niet alleen als de laptop functioneel gebruikt moet worden, maar ook in tv-series. De verhouding in het echte leven is ongeveer 1 Apple op 8 computers op Windows en een halve computer op Linux. Waarom zie ik dan zo idioot vaak die Apple langskomen, is dat een marketing truc van Apple, sluikreclame?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GEEN sluikreclame want dan veranderen ze het logo niet, ik denk omdat ze die laptops daar hebben en dat ze ze dan dus maar gebruiken als attribuut in de serie en vaak is het amerikaans en daar zijn veel meer appels..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je ziet ook wel veel windows computer hoor, al die crime series (ncis, csi, bones, criminal minds, law and order) werken allemaal met windows, kijk maar eens als zo'n scherm open staat op het bureaublad, elke keer windows. waarschijnlijk komt het door de doelgroep van de serie en mikt apple hier bewust op.

Het beste antwoord

Deels door sponsering, zie eerdere antwoorden. Echter Apple is van oudsher al erg populair onder creatives. In reclame en media. Daar deze ook veel op TV komen (heel Amsterdam Zuid bij DWDD & P&W). Zie je de laptops en smartphones ook veel terug.

Daarnaast is trendy logo prominent op apparatuur te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat dit komt, doordat Apple een sponsor is van deze programma's. Apple ondersteunt ze financieel in ruil voor reclame, door de laptops in hun series te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zoieso niet want de appel wordt altijd veranderd in een peer want de appel mag niet in beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar ondanks dat de appel in een peer veranderd wordt, herkent iedereen wel dat de laptop van het merk Apple is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar als appel het zou sponseren mag het gewoon in beeld en dat mag dus niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken de precieze regels niet, maar volgens mij is het heel vaak zo dat merken niet in progamma's laten zien mogen worden.
Deze 'peer-laptops' vormen toch een vorm van reclame voor Apple, daar kom je niet omheen.
Ik denk omdat het merk Apple zakelijk en professioneel overkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste omdat ze vaak sponsoren en ten tweede omdat die computers er hipper uitzien dan 'gewone' laptops. Ze glanzen je tegemoet.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze sponseren niet hoor, want er is geen appelteken zichtbaar dat mag niet. en dan zouden ze veel meer van appel hebben denk ik..
Ik denk omdat Apple veel videobewerkprogramma's heeft zoals http://www.apple.com/nl/finalcutstudio/ . Omdat de programmamakers dan toch al een Apple laptop (Macbook) hebben, gaan ze natuurlijk niet nog een laptop kopen om alleen maar even te filmen.

Bovendien vinden ze waarschijnlijk het Apple logo professioneler en duurder overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het geweldig mooie en goede laptops en computers zijn! (dit is geen reclame, maar enthousiasme)