Wat is er beter een video kaart on board of een losse kaart?

ben aan het kijken voor een nieuwe pc

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Een losse kaart kun je later vervangen als je een sterkere wilt, of als hij stuk is.
Bij een on-board kaart moet in die gevallen je hele moederbord vervangen.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan natuurlijk ook eerst gebruikmaken van je onboard kaart en dan besluiten om een losse kaart erin te doen. Er zijn wel moederborden zonder PCIe sleuf maar die zie je weinig. De meeste die onboard hebben hebben ook gewoon mogelijkheid tot kaart.
bamibal
12 jaar geleden
Ja, dan kan inderdaad natuurlijk ook nog!

Andere antwoorden (3)

Een losse is meestal beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
On board is beter voor je portemonnee.
Een losse kaart is beter voor de prestaties omdat deze geen geheugen en processorcapaciteit steelt van je computer. Een onboard kaart doet dat namelijk wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je erop wil gaan gamen zal je echte een losse kaart moeten nemen, als er onboard video op een moederbord zit en er zit ook gewoon een PCIe x16 slot op dan kan je ervoor kiezen om eerst geen videokaart te kopen en er later een te nemen.