Waarom doen mijn muis en toetsenbord het niet?

Beste lezer,

Ik heb een tijdje geleden mijn computer geüpgrade naar Windows 10. Alles werkte prima. Vandaag heb ik Windows 10 opnieuw geïnstalleerd maar mijn programma's heb ik behouden.

Er was na de installatie wel 1 probleem.

Mijn muis en toetsenbord deden het niet meer.
Dus ik onderzoek doen op Internet en nog niks gevonden. Wel erachter gekomen dat de muis en toetsenbord het wel doen in BIOS. Maar niet in Windows.

Het lampje (onderaan de muis) Brand ook niet.

Mijn vraag aan u is wat ik hier aan moet doen.

Heb je wat meer informatie nodig zeg het dan even.

U antwoord is goud waard.

Alvast bedankt,

Ali

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
2.3K

Het beste antwoord

Soortgelijke problemen deden zich bij mij voor. Bij mij werd de printer niet herkend en de USB poorten op het front van mijn PC. E.e.a. wel aan de praat gekregen, maar telkens na opnieuw opstarten weer dezelfde problemen. Na nader onderzoek bleek de combinatie moederbord - Windows 10 niet zo gelukkig. Ik heb toen de C-schijf leeg gemaakt en mijn oude Windows 7 weer geïnstalleerd. Nu functioneert alles weer naar behoren. Windows 10 zal dus in de toekomst voor een nieuwe PC weggelegd zijn. Ik heb me door de leverancier van mijn PC laten vertellen dat mijn moederbord al te oud is voor Windows 10 ( het is van 2011).
jc54
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dus ik zal Windows 10 moeten verwijderen, en terug doen naar Windows 7. Waar ik vandaan kom. Maar hoe installeer ik Windows 7 als mijn muis niet werkt. Ik heb dezelfde muis op een andere pc geprobeerd en daar doet ie het prima.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik dacht er ook aan om Windows 7 op mijn usb te leggen en dan installeren op de pc. Maar als ik nu Windows 7 heb geïnstalleerd, blijft ergens Windows 10 nog bewaard op de harde schijf of zal Windows 10 compleet worden verwijderd?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zelf heb ik het een dag uitgehouden met Windows 10, daarna ben ik teruggegaan naar Windows 8.1. Die werkt veel beter bij mij. Ik heb overigens ook een ouder systeem. Het is vanuit Windows 10 beperkt mogelijk om het systeem te 'downgraden', volgens mij tot een maand na upgrade, maar dat kan zijn aangepast.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Yep, voor mij is het al te laat. Ik ben namelijk al over de maand
capthavoc
8 jaar geleden
het lijkt me absoluut onwaarschijnlijk dat een moederbord van 2011 dit niet aankan ? ik heb oudere moederbordjes die totaal geen probleem hebben met usb bedraad of onbedraad

dan praat ie misschien over intel pentium 4 bordjes ?
en dat euvel was ook makkelijk te verhelpen vraagje:"hoever kom je als je nu opstart ? tot aan het inlog venster en dan kun je geen kant meer op zeker ?
kan je wel in bios komen voordat windows opstart ? met een usb keyb ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Na dat Windows opstart kan ik inderdaad geen kant meer op. Maar in de BIOS lukt het toetsenbord wel en brand het lampje van de muis
capthavoc
8 jaar geleden
kun je met dat usb toetsenbord in Bios komen en daar wel iets doen ? als is het maar van menu optie naar menu optie springen en bekijken ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jaa dat lukt wel
capthavoc
8 jaar geleden
Is er enige manier waarop we kunnen chatten ? om wat sneller te kunnen werken ? ik stuur een berichtje naar je prive post hier op GV
ik denk dat we er wel uit komen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke jaa lijkt mij ook beter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Twee laptops uit 2010 werken goed met Windows 10 en ook eentje uit augustus 2015. Dat je moederbord te oud is lijkt me dus onzin.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
mijn pc komt uit 2002-2004
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@jc54 Ik heb een desktop die qua mobo en CPU uit 2006 stamt. Doet het prima op Windows 10. Het kan dat oude hardware het niet doet met nieuwe OS'en, maar dat is niet een leeftijdsprobleem op zich. Een PC uit 2002-2004 is wel een soort uiterste omdat je dan ook snel aan de limitaties zit. Maar dat een "Windows 7 PC" uit 2011 het niet zou doen is merkwaardig. Zeker omdat "Windows XP systemen" van ouder het wel doen. Heb je ooit Windows 10 clean install gedaan. Dat heeft bij heel veel mensen een hele rits aan problemen opgelost. @ali09 Dat zou ik jou dan ook adviseren. Even een clean install proberen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat gaat niet als ik de muis en het toetsenbord niet kan gebruiken :)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jawel. Je kan op een andere PC de W10 iso van MS downloaden en op een dvd of usbstick zetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de reactie !!

Andere antwoorden (1)

Het kan ook wijzen op een driverprobleem. Als de driver voor toetsenbord en muis niet in Windows is geïnstalleerd wordt de hardware niet herkend. De kans is echter wel klein dat dit het is; meestal worden de drivers automatisch geïnstalleerd. Werken de toetsenbord en muis op USB? Misschien helpt het om ze in een andere poort te pluggen..