Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doet mijn externe harde schijf zo lang over het controleren?

Als ik m'n extern harde schijf in m'n laptop stop verschijnt er een pop-up met de vraag of ik mijn harde schijf wil controleren, en dat ze dat aanbevelen. Dus ik klik op 'harde schijf controleren (aanbevolen)'. Maar dan duurt het heel lang voor dat ie begint. Na 4 uur is ie zo ver (zie foto) en hij laadt echt heel erg langzaam. De vorige keer heb ik op 'doorgaan zonder controleren' geklikt maar nu (2e keer) wilde ik hem controleren. Weet iemand wat ik moet doen en waarom het zo lang duurt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het een harde schijf is met veel bestanden er op die ook nog veel plaats innemen kan het geruime tijd duren voor deze schijfcontrole gereed is. De controle loopt nl alle bestanden bij langs om ze op fouten te controleren. Heb je deze schijf onlangs aan een computer gekoppeld gehad met een andere besturing dan Windows? Ik werk met Linux maar alle keren dat ik dan de schijf aan een Windows koppel moet de schijf gecontroleerd worden ik denk dat dat met de andere bestandsformaten die Linux hanteerd

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien moet de schijf aan een andere snelle USB-poort koppelen
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding