Wat is beter: een gedeeld RAM geheugen of een geheugen, bijv één geheugen van 8 GB of van 2x4GB?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
7.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Licht er aan wat je wilt ram geheugen maakt je pc sneller duss
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
RAM maakt je PC niet sneller. Alleen als je meer dan 4GB RAM zou benutten zou 8GB nut hebben. Een snellere CPU zorgt dat je pc sneller wordt, ram dat je meerdere progs kan draaien zonder vertraging.

Antwoorden (5)

Als je het van de ene kant bekijkt en het effect van de performance is hetzelfde dan heb je met 1 x8 gb als er sneuvelt. niets meer. Dus met 2x 4Gb hou je in ieder geval nog 1x 4 Gb over mocht er 1 stuk gaan. Maar omdat je 2x4Gb, dus 2 slots gebruikt op je moederbord heb je minder of geen plek, mocht je willen upgraden ( als dat kan uiteraard) Vraag advies in de pc winkel aan de hand van wat je met je pc wilt doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zal voor de werking niet zoveel uitmaken
maar niet alle pc kunnen strips van 8 gig aan ?
dus zoek dat eerst even uit
capthavoc
11 jaar geleden
Er zit geen verschil in geheugen.
Maar een voordeel is dat ze allebei een taak kunnen delen dus daar kan die sneller van worden.
Een minpunt is dat niet alle moederborden 2x4 strips aankunnen maar alleen 1x8.
Dat zou je ff bij de computerwinkel na moeten vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien het meeste geheugen/moederbord dual-channel is kan je het beste gaan voor 2x4GB.

Toegevoegd na 52 minuten:
http://www.9lives.be/forum/hardware/206313-dual-channel-wat-het-wat-doet-het-en-waarom.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste moederborden benaderen iedere geheugenbank parallel met een stuk(je) overlap. 2 x 4Gb is dan sneller dan 1 x 8Gb (wel 2 exact dezelfde bankjes gebruiken) CAS 2 of 2,5 geheugen is trouwens veel sneller dan CAS 3 geheugen maar vaak moeilijker te krijgen.