dvd speler op pc pakt het niet kan iemand mij helpen ?

als ik mijn dvd speler in de computer doe pakt hij hem niet
terwijl mijn cd speler het wel doet.
kan iemand mij helpen ??

Toegevoegd na 7 minuten:
ik weet niet precies hoe zo'n dig heet maar ik bedoel dat kastje in de computer die cd en dvd afspeeld .
het probleem is mijn computer doet het helemaal niet
en ik heb dus eindelijk een dvd speler of zo iets en een windows dvd . maar nu pakt mijn dvd speler opeens niet :S

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je bedoeld dat je dvd niet afspeelt op je computer? Kan het zijn dat je geen 'dvd afspeel software' op je computer hebt staan? In dat geval zou ik VLC mediaplayer downloaden, daarmee kun je vrijwel alles mee afspelen (CD's, DVD's, maar ook gedownloade filmbestanden)

Toegevoegd na 48 seconden:
Of heb ik de vraag verkeerd begrepen? "De dvd speler in de computer doen" snapte ik misschien niet helemaal..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens hoe je CD-speler stond qua jumper, herhaal dat bij de DVD speler. Plaatje van jumper bijgevoegd, sluit hem ook aan op de kabel waar de CD-speler op gestloten was. Ook kijken of je hem aan de eerste of tweede connector vastmaakt iig moet je de jumper op de overeenkomende connectie zetten dus master of slave.

Toegevoegd na 1 minuut:
In je bios(del/f2/f10/f12 drukken tijdens starten) kan je kijken of je moederbord hem herkent.