hoe kan ik mijn beeld vergroten op het nieuwe scherm?

Ik heb een nieuw scherm: de image ratio heb ik op 4:3 gebracht omdat het beeld op 16:9 niet goed was en de mensen op de foto's er te dik uitzagen. Op 4:3 heb ik perfect beeld, maar rechts en links heb ik op mijn scherm een zwarte band van ongeveer 6 cm langs beide kanten. Hoe kan ik mijn scherm optimaal benutten, zonder dat de beelden vervormen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.1K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk staat Windows nog steeds een 4:3 resolutie uit te zenden terwijl jij een 16:9 scherm met bijbehorende 16:9 resolutie hebt.

Windows 7:
Rechtermuisklik op je bureaublad
Schermresolutie
Verander van 1280x1024(bijvoorbeeld) naar de hoogste resolutie 1920x1080(bijvoorbeeld).

Toegevoegd na 1 minuut:
1280x1024 is eigenlijk 5:4 maar dat maakt voor het verhaal weinig uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit met Windows XP, als ik bij de scherminstellingen naar de hoogste resolutie ga, vergroten (of verkleinen) de lettertekens, maar het scherm blijft even groot, dus daar kan ik niets aan het scherm veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit je bij resolutie of dpi te knoeien? Veranderen ook de vensters mee van grootte of alleen de letters? Ik heb een nieuw scherm: de image ratio heb ik op 4:3 gebracht omdat het beeld op 16:9 niet goed was en de mensen op de foto’s er te dik uitzagen. Hoe deed je dat? In het menu van het beeldscherm? Dan zal je dat weer terug moeten zetten naar 16:9
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onderaan het beeldscherm zelf zitten knopjes en daar kon ik de image ratio veranderen

Andere antwoorden (2)

Ieder scherm heeft zijn eigen "optimale resolutie". Deze staat ongetwijfeld in de handleiding vermeld. Alleen op die resolutie is het beeld scherp en volledig benut.
Wellicht is het nodig om een driver voor je monitor te installeren, maar ook dat zal in de gebruiksaanwijzing staan.

Toegevoegd na 35 seconden:
Kortom, op je computer moet je de beeldscherminstellingen aanpassen.
bamibal
12 jaar geleden
gewoon ff aan het pijltje trekken, en je hebt een groter scherm! good luck!