Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn geheugen (DDR) is 1,5 volt en mijn voltage op mijn mobo is 1,65v. Is dit slecht en moet ik het veranderen?

Moet dit voltage van mijn mobo omlaag of kan ik het zo laten? Gaat het zo niet kapot? Ik heb het al een poosje zo draauen en het werkt gewoon goed (2 dagen).
Mijn mobo is overgeclocked naar 3,8Ghz (i5 750).

Toegevoegd na 5 minuten:
typefoutje! natuurlijk, is het mijn processor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
968

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

um ja, als jij al denkt dat je je mobo kan overclocken (terwijl dat je cpu is) raad ik je aan alles volgens specificaties in te stellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is in principe geen enkel probleem. Je kan je voltage wel lager hebben. Hoger kan alleen in geen enkel geval. Ik heb in ieder geval nog nooit mee gemaakt dat een lager voltage in je intern geheugen tot problemen leid. Bij een hoger voltage krijg je daarintegen vrijwel altijd (uiteindelijk) problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is schakelt je moederbord automatisch het voltage omlaag. Misschien kun je nog even vermelden welk merk en type het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding