Kan je elke videokaart in je computer stoppen.

Ik wil een nieuwe videokaart kopen, aangezien mijn computer al op hol slaat als ik een simpel gratis spelletje op internet speel. Mijn computer gaat dan hard zoemen en af en toe komen er witte strepen in beeld en valt hij uit. Nu wil ik dus een nieuwe videokaart kopen, maar ik vroeg me af of videokaarten bepaalde eisen hebben, en als de computer bijvoorbeeld niet goed genoeg is, de videokaart niet werkt (bijvoorbeeld minimaal Windows XP, dat soort eisen).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.6K

Het beste antwoord

In principe kun je natuurlijk iedere videokaart in je pc stoppen, zolang jou pc over de juiste aansluiting beschikt. Toch is het veel beter om je te laten inlichten over de meest geschikte kaart die het beste resultaat geeft bij jou moederbord. Wat veel mensen vergeten, is dat je ook goed rekening moet houden met de voeding in de pc. Vaak wordt er een te zware videokaart gekocht en zit er maar een voeding van 350 of 400W in. Dan is de kans groot dat je de hele boel de vernieling in helpt.
Laat je dus gaat voorlichten door een kenner of de computershop.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoelde dus: Laat je dus GOED voorlichten door een kenner of de computershop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handige tip! Welke informatie moet je precies laten zien aan de kenner en waar kan je dat vinden in de computer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste zou je misschien je pc kunnen meenemen naar de computershop als deze in de buurt is en je zelf niet weet waar je de gegevens over je pc kunt vinden. Vaak staan de gegevens van je pc vermeld op de faktuur, toen je hem aanschafte, wanneer deze nieuwe was. Verder zijn er veel hulpprogramma's die je alles kunnen vertellen over jou pc. Het belangrijkste is toch wel het type processor, het Ram geheugen, hoeveel bits het besturingssysteem is, de sterkte van je voeding en over welke aansluitmogelijkheden je moederbord beschikt. Deze info kun je vaak allemaal terugvinden op het configuratiescherm van je pc (bij systeem en apparaatbeheer).
Een videokaart van 1GB is toch wel aan te raden. Met minder zou ik geen genoegen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, dat gaat dan wel lukken. Dan neem ik gewoon een lijstje mee met de specificaties en dan hoop ik dat we eruit komen. Ik heb nu een Nvidia GeForce 7600 GT maar ik kan niet vinden hoeveel MB deze heeft. Hoeveel kost een gemiddelde videokaart van 1 GB?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel videokaarten zijn nu zo'n beetje met 1GB, vrij zwakke tot vrij zware van 30 euro tot 400 euro. De grap is dat het bij een hele zwakke kaart helemaal geen nut heeft. Voor 60-100 euro kan je een hele leuke kaart kopen die een stuk rapper dan je 7600 zal zijn. 7600=256MB
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is mooi, 60-100 valt nog mee. Bedankt, dan ga ik binnenkort maar eens langs!

Andere antwoorden (3)

Voor een videokaart heb je ook een passend moederboord hebben ( anders kan de moederboord het niet aan) miaschieb ook ff wat ram erbij gooien??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe weet je welk soort moederbord je hebt en staat het gewoon op de verpakking van de videokaart aangegeven welk moederbord hij minstens nodig heeft om op te draaien?
Je kunt niet zomaar elke videokaart in elke computer stoppen. De videokaart moet kunnen passen op het moederbord. En als je bovendien een voeding hebt dat een te laag vermogen voor de videokaart gaat het eigenlijk ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een videokaart word de pc niet sneller.... In principe kan elke videokaart erin. alleen de ene werkt wat beter dan de andere
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik, maar mijn videokaart nu is waarschijnlijk niet meer zo goed/gewoon kapot en daarom heb ik een nieuwe nodig :P