Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik de batterijduur van mijn laptop verbeteren?

Hij gaat zo'n 2 uur mee. Dat vind ik nogal weinig voor een laptop van 650 euro. Zijn er trucjes waardoor je toch net iets langer kan om misschien de 3 uur te bereiken zoals helderheid van het scherm lager zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
735

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt een aantal achtergrondprocessen uitschakelen. Dit bespaart niet alleen batterij maar maakt ook meer werkgeheugen beschikbaar, waardoor je computer sneller werkt.

Je kunt ook de helderheid van je computer verlagen en een programma gebruiken in plaats van meerdere (niet multitasken).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Schermresolutie lager. Ecostand aan. Wifi uit tijdens bijv. Film kijken op je laptop
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat het allerbeste werkt is de helderheid van je scherm zo laag mogelijk zetten!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grootste vreters: Scherm, Wifi & Bluetooth.
Het kan ook zijn dat je accu gekalibreerd moet worden.
Je accu zou kunnen 'denken' dat hij tijdens het opladen al vol zit terwijl hij nog half leeg is en stoppen met laden.
Helemaal leeg laten lopen en vervolgens in 1 keer helemaal opladen. Je kan eventueel googelen naar jouw specifiek model.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Als je wilt dat je batterijduur ook later lang meegaat moet je als het aangesloten is moet je je batterij eruit halen ofanders verzwakt je batterij(eigen ervaring)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding