Mijn Dell M1530 geeft geen beeld weer op 1080p via HDMI (NVIDIA GeForce 8600M GT), hoe los ik dit op?

Mijn M1530 werd standaard met Windows Vista geleverd, ik heb het besturingssysteem samen met de HDD (nu voorzien van SSD) vervangen voor Windows 7. Sinds dien heb ik alleen maar problemen wat betreft beeld (De GeForce 8600M GT staat sowieso niet bekent als een hele stabiele en betrouwbare kaart). Het probleem: ik kan mijn externe monitor (LG Flatron M227WD) alleen hooken met m'n laptop via VGA, tot een maximale resolutie van 1680x1050, omdat hij 1920x1080 helemaal raar weergeeft (zie foto, dit is overigens probleem 1). Ook ziet hij mijn monitor alleen maar als analoge monitor en herkent hij de HDMI port die ook in de laptop zit niet, dit zou geen probleem zijn als VGA full-hd gewoon normaal zou weergeven, maar dat is dus niet het geval

note:
- Ik draai op versie 7.6.740.0 van de NVIDIA GeForce driver die mijn kaart ondersteunt
- Ik heb op de driver pagina gekeken van Dell, en alles geïnstalleerd wat ik dacht dat zou werken
- Mijn HP Pavilion dv6 met een ATI Radeon Mobility HD4530 geeft 1080 wel goed weer op VGA

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Op de foto ziet het er uit alsof je in het standaard windows schermpje zit om je beeldscherminstellingen goed te zetten.

Als je inderdaad de goede driver hebt geïnstalleerd zou je via nvidia's eigen software die instellingen goed moeten kunnen zetten en dan zou het toch echt moeten gaan.

Zoniet kan je dell contacteren voor ondersteuning. Mogelijk heb je dan toch niet de juiste drivers geïnstalleerd of dient er nog wat aan gewijzigd te worden.

Hou er ook rekening mee dat het goed mogelijk is dat de laptop gewoon niet goed meer werkt. Een laptop verslijt namelijk (heel) snel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het windows-scherpje was eigenlijk ter illustratie, ik heb sowieso het zelfde probleem met de nvidia-driver. Ik weet dat de 8600M GT een redelijk instabiele kaart is, maar hij geeft wel beeld. Overigens geeft hij alles boven een resolutie van 1920x1080 ook gewoon goed weer. Ik zal misschien dell dan maar is bellen...