Past deze kast in een uATX moederbord?

Ik denk dat deze kast én moederbord een ATX formfactor heeft, maar ik wil een uATX (micro) aan gaan schaffen. Past het dan in deze kast?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

zou moeten passen, micro atx is vrijwel hetzelfde als atx maar dan mis je wat pci sloten aan de onderkant, en zitten de onderste 3 gaatjes dus wat "hoger"

even kijken of er 3/4cm boven de huidige schroefjes ook gaatjes zitten en dan weet je het vrijwel zeker.

Toegevoegd na 52 seconden:
ja zon klein moederbord past in die grote kast.. andersom natuurlijk niet he :P:P maar ik snap jou en jij mij hopelijk ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ziet eruit als een gewone standaard kast waar een ATX bord in hoort, als je er een uATX in wil doen zitten de gaatjes om hem vast te schroeven niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meeste kasten zijn juist zo gemaakt dat ze zowel ATX als ook uATX kunnen accomoderen. http://tweakers.net/pricewatch/cat/61/behuizingen.html#filter:NYuxDsIgGITf5eYO1lixPEATByZH0wHhTyRBaYDWNg3v7s_Q5ZL7vrsdXm9hzipYgkR-z58XGoRoKQ6OvGW4OPolhlN0hpT7Qp4aJBMiKb1Cdkc5DHkymexjInO3CfKJS9fzv71iZM14cD5TZLXjLGou2tddK251J3qMpZQ_
Er zijn maar weinig kasten die wel ATX maar geen uATX moederborden aankunnen. Zeker weten doe je dat pas als je specs van de fabrikant van de kast erbij ophaalt. Of je kan ze even posten hier dan kunnen wij het wel uitzoeken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb het over kasten die momenteel verkocht worden, kasten die in de tijd gebouwd werden dat uATX nog geen standaard waren tja...

Toegevoegd na 1 minuut:
was