hoe haal je een computer uit mekaar met andere schroeven aan de achterkant?

Ik wou een nieuw memory card erin zetten en toen zag ik dat ik van die schroeven heb die je niet open kan maken dus geen + of - maar het was gewoon een cirkel verder niks en daar zit er mischien 10 van ofz kan ik dit niet uit me kaar halen of moet ik eerst de voeding .. harde schijf van buiten uit losmaken en kan ik daarna pas de kap weghalen....?

Toegevoegd na 52 minuten:
hier nog een link naar de PC en alle info ervan

Toegevoegd na 11 uur:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01638021&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&product=3870685#N372

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je even aangeeft wat voor type computer, dan kunnen we er wat mee. Maar die klinknagels zou ik maar afblijven.
capthavoc
12 jaar geleden
ik zie de link niet ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teveel haast, bedoel: type computerkast & popnagels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou hier eens kijken http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01619069.pdf

Het beste antwoord

Ik denk dat dat popnagels zijn waar jij het over.

Een kast hoeft niet per se geschroefd te zijn, kan ook door een klik systeem bij elkaar gehouden worden... ligt er een beetje aan wat voor een kast je hebt...

Meestal kun je een zijdeksel wegschuiven, zou gewoon eens proberen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de instelling zou het gewoon eens proberen dee ik het en het lukte ... Ik ben meestal voorzichtig met computers enz dus daarom vroeg ik deze vraag voordat ik zelf ging trekken en duwen.. Maar het is gelukt

Andere antwoorden (4)

heb je een standaard pc kast anders moet je even zeggen wat voor pc je hebt ?
maar normaal is het gewoon 2 schroeven en je schuift de afdekplaat weg
die ronde zijn niet bestemd om los te maken
capthavoc
12 jaar geleden
Zoals het antwoord van mcOlaf al zegt, je kunt soms ook alleen de zijkant verwijderen door hem te schuiven, hiervoor moet je vaak aan de achterkant 1 schroef boven en 1 onderaan de kast verwijderen. Deze kun je makkelijk vinden door de vaak rond de cm die is omgebogen naar de achterkant van de kast, in deze buiging zul je dan ook de schroeven vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voeding en harde schijf kan je normaal gesproken niet van buiten af losmaken. Als je dat zou (kunnen) doen zou de voeding ineens in de kast naar beneden vallen. Geloof mij, dat wil je niet meemaken. Die ronde platte dingetjes met een klein puntje in het midden zijn popnagels. Hier kan je ( behalve uitboren) niets mee doen. Als er geen schroeven op de achterkant zitten kan je eens proberen met de vlakke hand de linker zijkant van de kast naar achteren te schuiven. In dat geval heb je een klik systeem. Anders moeten er toch echt schroeven een de achterkant zitten. Mocht je het vreemde geval bij de hand hebben dat het een-toer schroeven zijn ( wel indraaien, niet uitdraaien) stuur me een pb; dan leg ik je uit hoe je die eruit kan draaien.

Wellicht een foto van de achterkant van je kast zodat we je beter antwoord kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi feyenoord100,

OEI!!
ik heb je al meerdere antwoorden gegeven, maar nu ik deze vraag lees, lijkt het me beter dat je het vervangen van moederbord en processorkoeling aan anderen overlaat.

ik wil je niet beledigen hoor, maar voordat je een computer sloopt wil ik je toch waarschuwen.

het uit elkaar halen van een computer mag geen probleem zijn.
je moet uiteraard ESD veilig werken, maar hiermee zal je, gezien bovenstaande vraagstelling, onbekend zijn.

ga naar een comptuerclub in de buurt, Denhaag zit er vol mee
in de Hoogkarspelstraat zit de ASCI groep, een goede club waar ze je graag verder helpen. (doe ze de groeten van Dré,)

veel suc6, maar vooral NIET zelf gaan rommelen!

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al veel meer pcs uit mekaar gehaald en onderdelen in gedaan alleen waren dat altijd van die pcs met schroeven nooit zo eentje met een klik/schuif systeem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'klik/schuif systeem'
hieruit concludeer ik dat je nu weet hoe het werkt, ik hoef het niet nogmaals uit te leggen. zoals gezegd, ik wil niemand beledigen, maar ook beschermen tegen onbedoeld slopen van een PC. overigens, die computerclub is altijd gezellig en als jij er niets (meer) kan leren, dan kunnen anderen wel van jouw leren. dus al is het alleen maar om de groeten van mij over te brengen. ;-) Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke waar licht dat precies dan .. Ik snap wel dat ik alles nog niet weet over computers een groot gedeelte wel Maar niet alles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoogkarspelstraat ligt in de wijk Leijenburg
klik op: http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=hoogkarspelstraat+den+haag&oq=hoogkarspelstraat+&aq=1&aqi=g2&aql=&gs_sm=c&gs_upl=937l9812l0l18l18l0l10l10l0l203l1108l2.4.2l8&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=666c38009326cbee&biw=998&bih=595 of de gehele bovenstaande link in je browser copiëren.
ik heb even naar de website gezocht, maar die is uit de lucht.
ik kom er al jaren niet meer, dus bel wijkberaad leijenburg even op, om te vragen of de club nog bestaat. in de tijd dat ik daar kwam, waren de clubavonden op dinsdag avond. suc6,
groeten, Dré