ventilatoren losgemaakt en schoongemaakt front van computer verwijderd en stofvrij gemaakt alles teruggezet groene lampje op MoBo brandt start niet op

Toegevoegd na 3 minuten:
computer van buurvrouw maakte herrie zei ze
of ik er eens naar wilde kijken
heb alle 6! ventilatoren losgemaakt en gereinigd en teruggeplaatst
daarna front verwijderd en erachter stofvrij gemaakt
alles weer terug en nou start hij niet meer op terwijl het groene lampje op het moederbord wel brand
gelijk ff een ledje vastgezet wat los zat
heb ik misschien wat beschadigd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Cryofiel
12 jaar geleden
De buurvrouw klaagde dat haar computer herrie maakte. Dat probleem heb je prima opgelost, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lache

Antwoorden (2)

Dat is natuurlijk moeilijk te beoordelen op afstand. Het connectortje van aan/uit knop kan ook zijn losgeraakt, of iets dergelijks. Maar één ding. Je zegt dat je 'het ledje hebt vastgezet'. Een LED op het moederbord? Ben je daaraan gaan solderen? Dan is er kans dat je inderdaad wat beschadigd heb. Een moederbord bestaat uit meerdere lagen gedrukte bedrading en solderen daaraan loopt zelden goed af.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ledje van power op front
en idd de connector van de aan-uit knop is los
escape
12 jaar geleden
Nou, dan is je probleem opgelost :)
Alleen de bewegende delen kunnen geluid maken.
U had eerst de computer in actie moeten ,zien,
Ventilatoren, (ook van de voeding) cd/dvd brander,
harde schijf.

U had kunnen lokaliseren waar het geluid vandaan kwam.
Hoort u wel een piepje na het opstarten?

Wellicht iets niet terug goed aangesloten of iets beschadigd dmv statische lading door het niet gebruiken van een polsbandje wat op ,aarde, is aangesloten.........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
probleem opgelost
had draadjes losgetrokken van de aan-uit knop