Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang mag laptop aanstaan?

ik laat som mijn laptop 8 uur aanstaan kan dat kwaad

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee in mijn eigen ervaring kan dat geen kwaad bij mijn zussen thuis staat de laptop overdag altijd aan, hij word wel een beetje warm maar de prestaties lijden er niet onder.
Mijn computer thuis staat soms dagen achtereen aan, niet echt verantwoord kwa brandveiligheid.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik denk het niet, als je het maar op stand by zet..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik werk al jaren minimaal acht uur per dag op een laptop (in een docking). Dat kan helemaal geen kwaad.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Als hij niet oververhit raakt kan het weinig kwaad, maar het is wel slecht voor je scherm en waarschijnlijk ook de accu op de lange termijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou geen probleem moeten zijn om je laptop of computer vaak aan laat staan is het goed om hem elk jaar / halfjaar te stofzuigen.

Er kan namelijk stof in de luchtgaten van de voeding en koelichaam van de processor komen waardoor het overhit raakt.

Dit kan soms zelfs leiden tot kortsluiting of uitvallen en onstabiel worden van de computer / laptop.

Dit merk je vaak door het hard blazen van de Fan, sommige lijken daardoor zelfs op een stofzuiger wat betreft herrie.

Denk er wel aan om altijd eerst je computer / laptop uit te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi flaming141,

hoelang kan een laptop aan staan? welnu, tot dat de spanning wegvalt, accuspanning en/of netspanning, als er geen voeding meer is, stopt hij vanzelf.
continu op netspanning is niet zo best voor de accu, dus laat hem zo af en toe uitsluitend op de accu werken.