Is 450w genoeg voor een gtx 470?

ik wou de gtx 470 kopen
maar ik wil weten of dat genoeg is voor 450w (corsair vs450)
geen oc

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat gaat sowieso een beetje krap worden. Wat zit er nog meer in je pc? En waarom wil je überhaupt zo'n oud model kopen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
amd athlon II x3 445 (95w)
een moederbord asrock 960gc-gs fx
2 harde schijven 250gb en 80gb
4 gb ram corsair
processor koeler
een gwn ventilator
trouwens moederbord kan pci 2.0 x 16
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat moet kunnen. Maar nogmaals, waarom deze videokaart? Dit is nogal een oud model.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
iemand wou deze verkopen voor 60 euro en op dit momment weet ik niet waar ik een videokaart moet kopen met pci 2.0 x16
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan gewoon de nieuwste modellen in dat slot steken. Waarschijnlijk werken ze nog prima ook omdat de bandbreedte van 2.0 nog niet bereikt wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoe ik snap het niet
u bedoeld de 3.0 ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, je kan een 3.0 videokaart zo in een 2.0 moederbord drukken. Geen probleem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gaat perfect werken zonder problemen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jups.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De grap is dat voeding zeer waarschijnlijk voldoende is. Ook al geeft de fabrikant een hogere waarde op. Ik haal ook maar ergens de helft van de minimale voedingseis. Terwijl ik op volle toeren game.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@MrTomaat Ik denk dat als je GPU onder 100% load zit je wel redelijk dicht in de buurt zal komen van de voedingseis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat zou je denken. Maar, en dat heb ik zelf getest met een wattmeter is dus niet zo. Niet exxact met die, maar met een i5+GTX770 en dan moet ik alles uit de kast halen om de 400watt aan te tikken, dan heb ik dus over overclocken op CPU en GPU (niks spannends, clockverhogingen via software). De 770 wordt geleverd met een advies van 600 watt. Als ik niet clock kom ik maar net de 300 over. Die voedingseis is een schot in het wild van de GPU-fabrikant. Die wil natuurlijk niet dat ze aangeklaagd worden omdat een Amerikaan twee maal een voeding moest kopen omdat deze naast de GPU ook nog 18 HDD's, twee CPU's een lichtorkest en 30 fans aan zijn systeem had hangen. Daarom nemen ze een marge die soms eerder aan de 200% zit dan aan de net iets meer dan 100% van wat nodig is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
90% zal met 400 watt uit de voeten kunnen
97% zal met 500 watt uit de voeten kunnen
99,9% zal met 600 watt uit de voeten kunnen Ik zeg maar watt. Mag jij gokken wat een bedrijf(welke zo min mogelijk gezeik wil) gaat voorschrijven. Als 1000 watt gaan voorschrijven krijgen ze ook weer gezeik, want dan gaat iedereen klagen dat dat overdreven is. Het is daarnaast ook geen ramp om 600 watt in je systeem te duwen, kan je makkelijk een zwaardere kaart erin doen of gek gaan overclocken.

Antwoorden (2)

Neen dit zal helaas niet volstaan aangezien deze min. 550W nodig heeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
plus nog de andere componenten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Chocoladecrois. Nee dat is een misverstand. Vaak wordt de totale voeding opgegeven niet de waarde van de videokaart. Een beetje een vreemd gebruik en dus is de waarde altijd te hoog. Men neemt gewoon de zwaarste CPU en nog een paar componenten pakt de max waarde van de GPU gooit daar nog eens een kaar 100-150 bovenop en dan kom je altijd "goed" uit. Te hoog is altijd goed.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Matthlee: de vraagsteller heeft in een reactie op zijn vraag aangegeven welke andere componenten in zijn pc zitten. Reken daarmee de hoeveelheid die de vraagsteller nodig heeft eens na en neem niet zomaar wat onzin over van de fabrikant.
Als je een erg goed presterende voeding hebt: ja.

Maar als je op safe wilt spelen heb je i.c.m. je andere hardware toch eerder 500 Watt nodig.