Packard Bell easynote: accu dood?

Mijn vriendin haar laptop doet het van de een of de andere dag niet meer. De oplader is nog prima omdat het lampje erin nog brandt als hij in het stopcontact zit. Alleen de laptop geeft geen signaal dat hij oplaadt. Hij gaat ook niet meer aan. Een nieuwe accu kost 100 euro en dat is ons net iets te veel voor een oude laptop

Het betreft de Packerd Bell easynote mz035-001

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Wat heb ik al gedaan?

De accu losgehaald en er weer ingezet.
De stekker in een andere groep gedaan om te kijken of daar het probleem zat.
Twee dagen gewacht in de hoop dat het zou werken uit zichzelf.

Toegevoegd na 7 uur:
Snoer heen en weer gebogen, helaas zonder resultaat.

Toegevoegd na 2 dagen:
Inmiddels weet ik dat het niet de oplader of de accu is. Beide heb ik vervangen met een originele oplader dus dat kan het niet zijn.

Iemand enig idee waar ik op moet letten als ik hem open maak? Garantie heb ik niet meer en kapot is hij al dus meer kan ik niet meer verpesten eraan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
2.1K

Het beste antwoord

Dat is slecht nieuws.De power connektor waar je plugje in gaat is van het moederbord losgebroken.Dit gaat niet lukken het te repareren.heb het zelf ook gehad met een ander merk.De power conektor werd vast gesoldeerd en vast gelijmd met speciale lijm maar het spul ging weer los.
je kan het proberen maar het is zo ontzettend fijn werk en jesoldeer bout moet zo klein zijn, je zal het niet meer goed krijgen.Ik kan je geen succes wensen want dat gaat er niet in zitten.koop voortaan een laptop waar de power ingang ergens aan de zijkant zit, dan krijg je er in het vervolg minder last van dat de power conektor binne waarts los breekt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Als de laptop ook niet meer aan gaat is er meer aan de hand. Een laptop met een kapotte accu moet op stroom gewoon aan gaan.

Voor ons bedrijf koop ik de laptops in en we hebben na drie jaar vaak laptops waarvan de batterij niet oplaadt, Maar die doen het wel op stroom nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oudere en veel gebruikte opladers kunnen ook een probleem in de geleiding van het snoer krijgen. vaak ontstaat er dan een los contact bij of het begin of het uiteinde van het snoertje. Het snoertje een beetje heen en weer buigen op deze punten kan soms tijdelijk helpen. Indien mogelijk een nieuw snoertje aan de oplader bevestigen ( meestal kan dit niet omdat het snoer ingegoten zit). Bij dit probleem blijft het lampje op de oplader inderdaad gewoon branden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft aan dat de laptop een oudje is. Accu's hebben niet het eeuwige leven. Fabrikanten geeft ook niet voor niets een meer beperktere garantie op accu en HDD.
Alles wat je met een accu koopt, zul je moeten rekening houden dat deze op ten duur een keertje op is.

Misschien dat deze site je een goedkopere alternatief kan bieden: www.batteryupgrade.com
Het zijn B-merken maar naar mijn idee prima dingen. Een voor een oudje kan je niets meer gebeuren.

Tenzij het laadcircuit in de laptop stuk is.
Dan zul je moeten wennen dat je altijd stroom nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je laptop het niet meer doet ondanks dat de oplader/adaptor wel is aangesloten aan de laptop, dan is of de oplader defect, of er is inwendig in de laptop iets niet in orde.
Het brandende lampje op de oplader hoeft nl niet te zeggen dat je oplader ok is, maar geeft alleen maar aan dat er spanning/stroom op je oplader staat.

Ga even naar een goede electronica winkel (ik bedoel geen BCC/Block/kijkshop enz) of bevriende electricien, en laat je oplader en batterij even doormeten, klusje van nog geen 5 minuten. Dan weet je in elk geval wie de boosdoener is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de adapter is aangesloten aan de laptop moet hij gewoon aan gaan. Dit heeft niets met de accu te maken.
Waarschijnlijk is de lader, het kabeltje naar de laptop of de aansluiting in de laptop stuk.
Vooral dit laatste komt vaak voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar je op moet letten als je een laptop open maakt is dat je : 1 niet statisch geladen bent want dat kan in dit geval de accu beschadigen. je kan van die rubberen handschoentjes dragen zo'n antistatische armband. 2 je mag onder geen enkele reden onderdelen aanraken. ook niet als de verleiding toeslaat. waarom? als de laptop het later wel weer zou doen zou her kunnen dat er kortsluiting komt of brand. 3 je moet niet het recht in eigen handen nemen om dat te doen. ga alsjeblieft naar een computer winkel en laat em repareren. dus ga niet naar dixons, weet ik veel en dat soort zaken. zei verkopen. zei repareren niet. als zei der bij zitten brand de hele buurt af. kijk es op internet naar computer zaken die computers repareren. als je toch zo'n dixons ding tegen komt mijden. ik kan een voorbeeld noemen van een pc zaak die ook repareert. staal computers in winschoten. een prima zaak. kijk maar es op internet. ik heb mn pc daar ook laten repareren. geen probleem. ze zijn niet prijzig. veel succes.