Mijn MacBook heeft DDR2 geheugen. Kan ik dit zomaar vervangen door DDR3 geheugen?

Ik heb nu 2x 1gb en wil graag 2x2gb. Nu heb ik mooie kaartjes gezien, maar dit is DDR3. Kan ik deze zonder problemen installeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Neen, DDR2 draait op 1.8V, en DDR3 op 1.5V. Ook de controller is een beetje anders, maar er zijn wel controllers die beide kunnen. Echter, het moederbord bepaalt welk type er in moet en maakt de juiste spanning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neen, wanneer het moederbord DDRII is, kan daar geen DDRIII in.