wat is voor mij een goede ip camera?

hallo,
onlangs heb ik op goeie vaag de vraag gesteld wat voor mij een goede camera zou zijn om buiten onze vogels in de voliere binnen op de laptop te kunnen bekijken.
ik heb hierop meerdere reacties gekregen maar ik kom er nog niet helemaal uit.
onze wensen zijn dat de camera draadloos moet zijn dus met een eigen ip adres. onze router en de camera zullen zo`n 15 a 20 mtr uit elkaar komen te staan dus hoe zit het met de signaalsterkte?
een kleurencamera zou zeer gewenst zijn
we zouden hem ook graag kunnen bedienen vanaf de laptop left/right-up/down.
ik heb al een beetje rondgekeken op internet en marktplaats enzo maar durf niet goed te bestellen omdat ik niet goed weet wat ik dan koop.
ik vind wel sites van beveiligingcamera`s enzo maar die prijzen beginnen bij 600 tot ik weet niet hoeveel euro`s.
een 100 tot 150 euro wil ik er best voor uitgeven.
kan iemand mij een linkje geven in zijn antwoord van marktplaats ofzo , wat voor ons in aanmerking zou kunnen komen?
b.v.d

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet het een buitencamera zijn? Of staat deze van binnen naar buiten te filmen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een 'gewone' draadloze beveiligingscamera kan natuurlijk ook. Alleen is deze niet met een laptop te bedienen. Of een webcam aan een oude laptop/pc aansluiten en via remote desktop kan men alles zien en de camera bedienen.

Antwoorden (2)

Ik heb goede ervaringen met de Linksys WC54GCA kosten iets minder dan 100 euro en je kan er negen tegelijk aansturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo als ik het een beetje zie kan je voor rond de 100 euro of een buitencamereaof een draaibare camera krijgen, niet een combinatie van beide.

FI8918W is draaibaar (pan&titl) andere zijn buiten camera's.

De afstand waar je hem kan plaatsten zal afhankelijk zijn van de situatie waar je router staat en door hoeveel muren deze moet zenden. Ga eens met je laptop in de tuin zitten waar je de camera wil plaatsen en kijk dan eens hoeveel bereik je nog hebt.