Hoe maak ik een splashpage op mijn access point?

Ik heb een wifi repeater die ik momenteel als access point gebruik. Aangezien ik het in mijn restaurant gebruik, zou ik deze graag openbaar stellen (ik weet hoe dit moet), maar dan met een splash page waar deze op kunnen inloggen. Je kent het wel, dat je zo een gebruikersnaam en paswoord moet invullen op een pagina waar dan het logo en de gebruiksvoorwaarden bijstaan.

Is dit mogelijk en zoja, hoe?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Waar jij op doelt heet een 'landing-page' Om zoiets te maken moet je beginnen met de aanschaf van een accesspoint zoals de Netgear R6300 WiFi Router. Deze heeft een ingebouwde webcontroller(speciaal voor mobiele websites) waarmee je klanten kunt laten inloggen, deze verwijs je dan naar een apart ingesteld gasten lan met openDNS als DNS servers. Er zijn ook open-source mogelijkheden, maar niet elke router/accesspoint kan omgetoverd worden met Open-WRT. Dus die repeater het raam uit, een setje PLA's met bovengenoemde router, en je bent het mannetje/vrouwtje....