Als je de computer opnieuw installeert kunnen monteurs dan nog zien wat je gedaan hebt?

Ik had een vriendin (Stiekem!), maar het mocht niet van me ouders. Nu is mijn PC kapot en wil ik hem terugsturen, maar kan de monteur dan mijn berichten zien en zo, dus geschiedenis of niet.
Als me ouders achterkomen dat ik een vriendin heb, ben ik gewoon dood. Nu ben ik gewoon zeer bang dat me ouders er als nog achterkomen, ik ben ook 1000 malen op haar hyves geweest heb daar krabbels achtergelaten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Goed ik ben erg zenuwachtig, maar toch voor de zekerheid, ziet hij mijn msn-berichten?:S

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ten eerste raar dat je geen vriendin van je ouders mag hebben.

Daarnaast lijkt het me sterk dat een "monteur" aan jouw ouders een lijst gaat doorgeven van op welke sites er allemaal gesurft is op de computer.
Ik denk dat de "monteur" ook wel wat beters te doen heeft (jouw pc repareren bijvoorbeeld) dan lijstjes te maken.

Maar in principe is altijd nog wel wat te achterhalen, zelfs na het formatteren van een harde schijf schijnen echte wizzkids nog wel bepaalde gegevens te kunnen vinden.

Toegevoegd na 4 minuten:
In aanvulling op jouw aanvulling: "Ja, de kans dat hij jouw msn-berichten ziet is aanwezig" Maar nogmaals: Ik denk niet dat de monteur in jouw msn-berichten geïnteresseerd is.
De kans dat hij over jouw msn-berichten praat met jouw ouders lijkt me dan ook nihil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

dat gaan ze wel zien maar ze gaan denk ik niet aan je ouders vertellen dat je een vriendin hebt lol :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed ik ben erg wanhopig, maar toch voor de zekerheid, ziet hij mijn msn-berichten?:S
Rieneke1
13 jaar geleden
joh dat is voor zo'n monteur toch niet interessant?
die gaat echt niet naar je ouders hiermee hoor. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat rieneke zegt ^^
het zal wel te zien zijn maar wat voor belang zouden de monteurs erbij hebben het aan je ouders te vertellen..beetje raar dat je geen vriendin mag hebben van je ouders...mensen hebben over heel de wereld vrienden en vriendinnen...misschien is het beter ook dat aan je ouders uit te leggen dat je er geen overtreding mee begaat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je al je geschiedenis en opgeslagen wachtwoorden en mail instellingen wist dan kan de monteur nergens achter komen.

Als je dit niet doet dan zou de monteur kunnen zien wat je hyves profiel is, maar inloggen kan hij niet en je krabbels lezen dus ook niet (als je profiel op prive staat).

Als je je wachtwoord opslaat, ja dan kan hij inloggen, maar waarom zou hij? Doet tie echt niet..

En stel dat hij dit doet, dan houdt hij dat voor zichzelf en gaat hij het echt niet tegen mensen vertellen. Wie verraad zichzelf nou?

Wees gerust, verwijder je geschiedenis en stuur die pc op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou een monteur jou of je ouders inlichten wat hij gevonden zou hebben?

Die mensen maken dagelijks computers.
En vinden onschuldige gesprekken tussen 2 geliefden echt niet noemenswaardig.

Maar jammer dat je zo panisch bent voor je ouders, je zal er reden toe hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Panisch heb je helemaal gelijk in, maar ten eerste was ik 13 en zij 16 en ten tweede waren het een beetje intieme gesprekken, maar het nooit met elkaar gedaan. Gewoon voor de grap op msn en daarvoor ben ik bang dat me ouders daar achter komen.
Als je geen kinderporno geproduceerd /verzameld hebt zal het die monteur verder worst zijn - die heeft echt wel wat beters te doen dan elke pc helemaal doorsnuffelen hoor.
En dat je "gewoon dood bent" als je ouders erachter komen lijkt me ook ietwat overdreven.
Misschien slim om eens te beginnen met tegen je ouders te zeggen dat je een leuk persoon kent, zonder gelijk te zeggen hoe of wat? Kunnen ze een beetje wennen aan het idee ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wil net zeggen, zolang er geen kinderporno op staat.. bovendien mogen ze niet in je persoonlijke documenten kijken. Ik doe dit nooit.. Ja, ik had ooit eens een meisje dat dr zelf naakt als achtergrond had, ja kan ik ook weinig aan doen;) Dus geen zorgen!;)