Hoeveel zou deze computer nog waard zijn?

Ik heb een computer nu meer dan een jaar hier staan. Alleen ik wil hem gaan verkopen.

Mijn vraag is nu hoe kan je de waarde van de hardware in een computer bereken?

Of weten jullie het misschien?

Iemand bied voor de volgende specs 300 euro is dat te weinig voor deze hardware of is het dan meer dan waard?

Ik heb hier in een paste bin een compleet overzicht van de computer die ik bedoel.

http://pastebin.ca/2052163

(kopieer de link even)

Hier staat alles waar ik heb over heb.

Hartstikke bedankt voor jullie hulp alvast!

FED

Toegevoegd na 1 uur:
De computer heeft rond de 700 euro gekost.

Toegevoegd na 1 uur:
Hier is nog een paste bin over de cpu

http://pastebin.ca/2052174

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zie nu welk moederbord ik heb
Board: Acer EG43M

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

pentium 3 op 2933 mhz? Klinkt als een verzamelobject! Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord... Hardware op waarde schatten is op zich lastig. Het belangrijkste aan een pc is in principe het moederbord vanwege de houdbaarheid/ uitbreidingsmogelijkheden. Gezien het feit dat die onbekend is vermoed ik geen heel waardevol moederbord. De rest (geheugenstrips, harddrive,videokaart) kun je redelijk op waarde schatten door de huidige nieuwwaarde van het goedkoopste zelfde produkt te nemen (dus "huismerk"-geheugen etc.) Je kunt bijvoorbeeld op een internetwinkel voor pc's een gelijkwaardige pc in elkaar zetten en kijken wat ze er voor vragen. Verwacht niet te veel want voordat je je pc van de winkel thuis hebt opgestart istie alweer verouderd, dus als je videokaart niet heel duur is (heb ik niet gechecked) lijkt me die 300 euri niet zo slecht. Mocht je uiteindelijk een andere pc gaan aanschaffen bedenk dan eerst wat deze pc niet kan wat jij wel zou willen, want praktisch gezien kan ie nog best een tijdje mee; dan zou ik em gewoon laten staan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100