Hoeveel zou deze computer nog waard zijn?

Ik heb een computer nu meer dan een jaar hier staan. Alleen ik wil hem gaan verkopen.

Mijn vraag is nu hoe kan je de waarde van de hardware in een computer bereken?

Of weten jullie het misschien?

Iemand bied voor de volgende specs 300 euro is dat te weinig voor deze hardware of is het dan meer dan waard?

Ik heb hier in een paste bin een compleet overzicht van de computer die ik bedoel.

http://pastebin.ca/2052163

(kopieer de link even)

Hier staat alles waar ik heb over heb.

Hartstikke bedankt voor jullie hulp alvast!

FED

Toegevoegd na 1 uur:
De computer heeft rond de 700 euro gekost.

Toegevoegd na 1 uur:
Hier is nog een paste bin over de cpu

http://pastebin.ca/2052174

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zie nu welk moederbord ik heb
Board: Acer EG43M

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

pentium 3 op 2933 mhz? Klinkt als een verzamelobject! Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord...
Hardware op waarde schatten is op zich lastig.
Het belangrijkste aan een pc is in principe het moederbord vanwege de houdbaarheid/ uitbreidingsmogelijkheden.
Gezien het feit dat die onbekend is vermoed ik geen heel waardevol moederbord. De rest (geheugenstrips, harddrive,videokaart) kun je redelijk op waarde schatten door de huidige nieuwwaarde van het goedkoopste zelfde produkt te nemen (dus "huismerk"-geheugen etc.)
Je kunt bijvoorbeeld op een internetwinkel voor pc's een gelijkwaardige pc in elkaar zetten en kijken wat ze er voor vragen. Verwacht niet te veel want voordat je je pc van de winkel thuis hebt opgestart istie alweer verouderd, dus als je videokaart niet heel duur is (heb ik niet gechecked) lijkt me die 300 euri niet zo slecht.
Mocht je uiteindelijk een andere pc gaan aanschaffen bedenk dan eerst wat deze pc niet kan wat jij wel zou willen, want praktisch gezien kan ie nog best een tijdje mee; dan zou ik em gewoon laten staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet natuurlijk niet wat die machine voorheen gekost heeft en of iemand daar nu nog veel geld voor over heeft is nog een andere vraag. Die Xeon processoren waren/zijn altijd wel erg kostbaar geweest, maar volgens mij is een Intel Pentium III Xeon, 2933 MHz ouder dan 1 jaar (eerder een jaar of 4-6), maar dat weet ik niet zeker.

Als die machine vorig jaar 800 Euro heeft gekost, is 300 EUR nog acceptabel. Kostte dit systeem veel meer, dan is 300 EUR te weinig. Is het systeem ouder dan 1 jaar is 300 EUR een mooi bedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt het zelfde vragen op EBAY of Marktplaats.

Indien de aanbiedingen overeen komen met wat u heeft staan, dan heeft u gelijk een indicatie van de prijs die u kunt vragen.

Ik zou er voor gaan om hem als server te gaan gebruiken voor een website of anders voor reserve.

Bezint eer ge begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets klopt er niet aan je info, lijkt het. Volgens mij gingen Pentium II Xeons niet verder dan 1000 Mhz.

De vroegste Xeon die ik kan vinden van 2933 Mhz is van 2007.

Op grond daarvan denk ik dat 300 Euro een zacht prijsje is voor jouw computer.
rose