Pc valt uit met blauwe en rode scherm.

Mijn pc heeft sinds een paar dagen last van een aantal kuren.

Als ik m'n pc aan wil doen, dan hoor je de fan van de videokaart en de cpu fans hard draaien maar verder gebeurd er niets, het gaat aan een stuk door zonder dat de pc ook maar opstart..

En als het dan eindelijk opstart dan krijg ik vele blauwe schermen in windows gelijk als ik in windows ben.

Heb zojuist een rode scherm gehad, dat was toen de pc net bezig was met het laden van de bios data, in dat rode scherm viel niets te lezen, het hele scherm was rood met allemaal @@@@@@@@@@@ over de hele scherm..

Wat zou dit kunnen zijn, geheugen is getest, blijkt 100% in orde, hardeschijf is in orde, verder weet ik eigenlijk niet wat het zou kunnen zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.9K

Antwoorden (2)

zitten je kabels wel goed ?
ik vrees dat je geheugen of bios op de videokaart defect is
als je inderdaad blauwe schermen krijgt is er duidelijk iets hardwarematig defect
je kan eens proberen de videokaart er uit te halen
je monitor op de interne video kaart aan te sluiten als die er is
de pc te starten
waarschijnlijk neemt je interne videokaart het dan over als ie dan wel goed werkt (grote iconen is wel normaal)
dan ligt het in elkgeval aan je videokaart
het opnieuw er in plaatsen wil wel eens werken
let er op de je in bios dat even de primaire adaptor aanpast
maar als dat weer dezelfde problemen oplevert dan is denk ik je videokaart aan vervanging toe
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey, als eerste bedankt voor je reactie, heb helaas geen onboard video geheugen, zit dus vast aan mijn huidige video kaart. In het begin kon ik mijn pc 95% van de tijd gelijk opstarten, maar nu niet meer heletijd dat geraas van die fans zonder dat er iets gebeurd.
de oorzaak van die monitor was dat de beeldbuis simpelweg zijn beste tijd heb gehad.

Of probeer deze pro eens geeft aan wat de oorzaak daarvan is,

download.cnet.com/SpeedFan/3000-2094_4-10374719.html?tag=lst-0-1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je berichtje. Ben een beetje een rookie als het om dit soort dingen gaat, wat bedoel je precies met dat de beeldbuis zijn beste tijd heeft gehad?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.pixelmania.nl/artikel.aspx?rubriekid=2&artikelid=28