Wat voor kabel heb ik nodig als ik glasvezel krijg?

Hallo,
Binnenkort krijgen we waarschijnlijk glasvezel, maar welke kabel hebben we dan nodig (of is het beste) om bv. van het modem naar een computer te leggen? Cat6 ofzo?
Groeten en alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Antwoorden (4)

Gewoon een standaard netwerkkabel (cat 5 of 6), zoals je nu ook al gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is weer een glasvezelkabel.
Als dat te duur wordt gewoon cat 5 of cat 6.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar vervolgens moet je met die glasvezelkabel de computer in. Prijzig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat wordt prijzig. Tell me. Wij hebben hier alles glasvezel.(nee, niet thuis)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Los van prijzig. Ook onzin. (Voor particulier.)
Cat 5 of cat 6. De glasvezelkabel gaat aan de buitenkant het modem in en aan de binnenkant kun je doen wat je wil. Aan de hand van de snelheid van het internet dat je krijgt kun je kiezen welke kabel je aan de binnenkant gaat gebruiken. Maar cat 5 zal waarschijnlijk meer dan voldoende zijn. Zodra je zorgt dat er een gigabit doorheen kan heb je voor de komende 10 jaar een kabel die goed genoeg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koop geen cat5 maar minimaal 5e. Ik neem aan dat je thuis ook nog een netwerkje hebt en je hebt sowieso een gigabit router er bij. Cat5 is dan onvoldoende!