wat kan er mis zijn met een externe hardeschijf?

als ik op internet kijk zie ik genoeg variatie in prijs, maar wat is er in dit geval beter aan een duurdere?

Toegevoegd na 6 minuten:
als ik een 2 TB schijf zoek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het ligt aan de aantal toeren wat de scijf maakt, cash geheugen, leessnelheid, 2,5 of 3,5 inch enz. maar vooral de hoeveelheid data wat je er op kan schrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

geheugen, design, stootvastheid, werkt hij zonder stopcontact dat zijn zo even de dingen die ik kan verzinnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik zo maar wat mag roepen: Ik zou nooit voor een 2TB hardeschijf gaan op dit moment, deze zijn nu nog namelijk altijd 3,5" en dus altijd netpowered. Ofwel u heeft een lomp ding met een hoop klit snoeren en een adapter erbij. 2,5" schijven zijn gebouwd voor laptop gebruik en daardoor meestal ook schokbestendiger.

Op dit moment zijn er al wel 1,5TB schijven in 2,5". 2.5" zijn in de regel wel duurder dan 3,5" met dezelfde capaciteit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Linkje 2,5" 1-1,5 TB USB-powered schijven.

Toegevoegd na 1 dag:
HDD=Hard disk drive

Ok je hebt dus een desktop(reactie). Dan kan je beter even kijken of je gewoon een losse HDD in kan bouwen.
Voordelen: Snellere verbinding(~100MB/s vs ~30MB/s) veiliger(kan niet op de grond vallen, geen schokken) en beter gekoeld.

Inbouwen: Schroef je pc open, aan de zijkanten zitten twee panelen die je meestal met 2 schroeven er zo af hebt. Kijk onder de DVD/CD-drive of er nog een plek is voor een HDD. Als dat niet zo is kan je iig gelijk je PC even ontstoffen.

Toegevoegd na 1 dag:
Plaatje toegevoegd open behuizing.

Toegevoegd na 1 dag:
Heb je je PC van een merk of heb je hem inelkaar laten zetten door een Online PC-shop/PCboer in de buurt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gedegen advies. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het advies, maar ik ga toch echt voor een 2tera schijf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik je trouwens een laptop? Als je namelijk een desktop gebruikt en je wil gewoon puur meer opslagruimte in die PC is een HDD inbouwen meestal een fluitje van een cent en geeft je grote voordelen zeker in snelheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is een hdd?
maar ik gebruik een desktop