Ik lijk mijn router niet te kunnen vervangen! Hellp?????

Lees en huiver:
Ik heb alles-in-1 van Ziggo. Ik zou >100MB download moeten kunnen halen. Dat red ik als ik mijn pc (of mijn imac) rechtstreeks aansluit op het modem van ziggo. Maar, met mijn (al wat oude belkin 'high speed wireless g' router) ertussen, haal ik maar 15MD download.
Ik heb dus een nieuwe router gekocht. Een sitecom 300N router. Thuis router vervangen. Geen internet. iMac losgekoppeld van de router en rechtsreeks op het modem gezet: internet. imac weer aan de router en modem aan router: internet (en snel!). Maar, mijn andere apparatuur nas, printer kan ik niet meer bereiken vanaf mijn imac. De PC wel; die heeft ook gewoon internet (na de kabelwisseltruc). stroom van de router af en weer aan: alle randapparatuur is weer bereikbaar. Maar geen internet meer! niet via de imac, niet via de pc. kabelwisseltruc: wel internet; geen randapparatuur. Sitecom gebeld: van alles geprobeerd: niets helpt: de dhcp-server van de router zal defect zijn: gaat u hem maar ruilen. daarbij werd aangegeven dat de 300n eigenlijk maar 80MB aan kan en dus heb ik direct geruild voor een andere router: een Netgear rangemax dualband router. En thuis heb ik exact hetzelfde probleem! Netgear support gebeld en geloof het of niet: ook daar zeggen ze dat de dhcp-server doa zal zijn! en als ik mijn good old Belkin gewoon weer terugzet, dan doet alles het meteen. ik hoef niks aan of uit te zetten.

Wat gebeurt hier? Wat kan ik doen? Een router. Dat kan toch niet verkeerd?

Help - help - help!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

Als je een andere routeren plaatst moet je hem aansluiten en dan vijf minuten de stroom van je modem afhalen. Daarna stroom erop en dan werkt het wel. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens dichter bij de router zitten, want misschien is het signaal niet sterk genoeg..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ken die router niet persoonlijk maar misschien zijn de instellingen standaard anders. Neem aan dat er een manual bijzit; eens inloggen in je router en kijken naar instellingen. Misschien vaste ip-adressen toekennen.of firewall definieren; dat soort dingen. Tijdje niet meer met router gewerkt maar dat zal eigenlijk toch ook plug and play zijn tegenwoordig. Wellicht als je eerst een hoofdcomputer aansluit(via router op internet) en vervolgens de rest van je netwerk er stuk voor stuk bij inplugt?