Is deze aansluiting te converten naar HDMI ?

Beste,

Ik heb een monitor bestellen om hierop mijn playstation te kunnen aansluiten. In de advertenties stond dat de monitor alleen een HDMI aansluiting had.
Nu blijkt de aansluiting helemaal geen HDMI aansluiting te zijn. (naar mijn mening, gelieve dit te bevestigen.)

Dus nu is mijn vraag is deze aansluiting makkelijk omte zetten doormiddel van een adapter/converter naar HDMI.

Ik vind veel converters maar die zijn allemaal net verkeerd om volgens mij...

Ik moet dus de ingang van een Monitoradapter hebben en de uitgang van een HDMI. Het gaat om het aansluiten van een Playstation 3

Is dit mogelijk en zo ja, waar is dit te koop ? (En hoe heet zo'n adapter/converter ?

Toegevoegd na 4 uur:
In de advertentie stond dat de monitor een HDMI aansluiting had. Maar deze heeft de monitor niet.

Zie het plaatje in mijn vraag. Dat is de kabel die aan de monitor zit. Die kan dus niet in mijn playstation. Want die kabel is geen HDMI. Maar wat is het wel? Geen idee.

Dit is de monitor. zie specificaties.

http://accessories.us.dell.com/sna/popupproductdetail.aspx?sku=320-7992&

Video Input :
Digital Video Standard DisplayPort

Signal Input: DisplayPort

Expansion / Connectivity
Interfaces 1 x DisplayPort - 20 pin DisplayPort

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een monitor besteld om hierop mijn playstation te kunnen aansluiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het het beste is om eens naar zo'n soort elektriciteitswinkel te gaan waar je converters kunt kopen. Zij zullen je wel verder kunnen helpen en meteen kijken welke adapters op die uitgang passen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er overal stond dat ie hdmi had maar hij heeft het niet moet je zowiezo terug gaan ermee. Wil je toch verder met deze, ik denk dat je van vga naar hdmi wilt, dat kan maar je verliest super veel aan beeldkwaliteit, zou het persoonlijk niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat moet ik nou met VGA dit is toch geen VGA aansluiting ? ... :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Daphnee Die winkels zitten inmiddels dicht voor vandaag :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er eigenlijk mee terug gaan.... Vals adventeren met hdmi... *zucht*

Antwoorden (3)

Dat plaatje is een HDMI en die kabels heb je alleen maar Malé Malé de female zit aan de aparaten ... Bij mijn weten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een playstation heeft gewoon hdmi uitgang. En volgens de advertentie heeft die monitor hdmi. Wat is het probleem dan? Gewoon een hdmi kabeltje ertussen van 1,99 (of 25 euro als je naar de mediamarkt gaat) en klaar!

Maar je zegt dat het helemaal geen hdmi blijkt te zijn? Was de advertentie abuis? Wat dan wel? Het zou duidelijker zijn als je zegt welk model monitor ;-)
Maar ik vermoed zelf dat het dan een DVI is. Dat is namelijk ook veel gebruikelijker op monitors als hdmi.
En in feite is dat gewoon hetzelfde signaal. Het enigste verschil tussen hdmi en dvi is eigenlijk dat bij DVI geen geluid zit. Dus die moet je dan apart aansluiten. (je ps3 op je stereo of speakers met versterking aansluiten ofzo).

Er zijn hele goedkope omvormertjes van hdmi naar DVI. Of HDMI-DVI converters dus. Inderdaad heb je daarvan een Female en male variant van. Of gewoon een rechtstreekse kabel van hdmi naar dvi, die heb je ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de advertentie stond dat de monitor een HDMI aansluiting had. Maar deze heeft de monitor niet. Zie het plaatje in mijn vraag. Dat is de kabel die aan de monitor zit. Die kan dus niet in mijn playstation. Want die kabel is geen HDMI. Maar wat is het wel? Geen idee. Dit is de monitor. zie specificaties. http://accessories.us.dell.com/sna/popupproductdetail.aspx?sku=320-7992& Video Input :
Digital Video Standard DisplayPort Signal Input: DisplayPort Expansion / Connectivity
Interfaces 1 x DisplayPort - 20 pin DisplayPort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja.. in de link staat echt wel duidelijk dat hij een Display Poort heeft. Weer een aparte aansluiting.
Er zijn wel convertors voor.
http://www.dealextreme.com/p/20-pin-displayport-male-to-hdmi-female-adapter-black-20775
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Marius die jij hebt gevonden is ook precies verkeerd om. De kabel displayport zit VAST IN de tv. Dus ik heb een displayport output nodig. voor de hmdi maakt het niet uit welke maar het liefst input. Die combinatie is nergens te vinden volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wil jij zeggen dat de displaypoort in de monitor een male is?
Lijkt me sterk.. maar ok. Ik ken die dingen verder niet.
Bij http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d36.html hebben ze wel genderchangers, maar dan moet je TWEE adapters dus hebben. Wat een gedoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een tip mag geven... dan zou ik gewoon een videokaart kopen met displaypoort aansluiting. Heb je al voor 35 euro voor een GB versie.
Dan kan je neem ik aan gewoon een standaard kabel gebruiken.
Goed, na 2 zinloze antwoorden dan nu maar even de waarheid.

Er wordt geadverteerd met een monitor met DisplayPort. DisplayPort is niet HDMI. Dus dat past niet.

De aansluiting op de foto is inderdaad DisplayPort. De PS3 heeft geen DisplayPort aansluiting dus zoals je zelf al constateerde gaat dat niet werken.

En als je nou in google eventjes dit had ingetikt:

displayport to hdmi

Dan kwam je er al snel achter dat je op bijvoorbeeld:

http://www.kabeltje.com/displayport-naar-hdmi-adapter-p-1558.html

een verloop je kan kopen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://kabeltje.com/computer-displayport-displayport-adapters-c-250_252.html

http://kabeltje.com/computer-displayport-displayport-verloopkabels-c-250_253.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima dat je zelfverzekerd bet maar oke deze is niet goed ik heb een displayport female nodig want de kabel zit in de tv vast dus ik heb alleen de male displayport kabel die ik ergens in kan stoppen dus ik heb nodig ben ik inmiddels achter een female displayport naar hdmi male port